در گفتگو با العالم مطرح شد؛

اظهارنظر مسئول الحشد الشعبی درباره علت حضور نظامیان آمریکایی در عراق

يکشنبه 17 فروردين 1399 - 16:56

گروه های وابسته به الحشد الشعبی عراق تاکید کردند: نیروهای آمریکایی حاضر در عراق، نیروهایی اشغالگر هستند که جز زبان زور را نمی فهمند.

العالم - عراق

گروه های وابسته به الحشد الشعبی عراق در بیانیه ای مشترک اعلام کردند عملیات ضد نیروهای آمریکایی، تنها پاسخی ساده به تجاوزگری های آنان است.

"حامد الجزایری" از مسئولان الحشد الشعبی عراق گفت تصمیم خروج نیروهای آمریکایی توسط پارلمان عراق اتخاذ شد و انتظار می رود که به این تصمیم توجه شود و این تصمیم، دلیلی آشکار مبنی بر نپذیرفتن حضور نیروهای آمریکایی در داخل خاک عراق است.

الجزایری افزود: حضور نیروهای آمریکایی در منطقه به ویژه عراق، به همه جهانیان اثبات کرد که این حضور به وخامت اوضاع سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و امنیتی عراق منجر شده است.

وی تاکید کرد: هدف آمریکا از حضور در منطقه، اجرای طرح های توسعه طلبانه و توطئه های استعماری و تحمیل نفوذ خود با هدف اجرای توطئه های خبیث خود در منطقه است.

گروه های الحشد الشعبی عراق اعلام کرده بودند که نیروهای آمریکایی نیروهایی اشغالگر هستند و فقط زبان زور را می فهمند.

این گروه ها با تاکید بر اینکه، عملیات ضد نیروهای آمریکایی، تنها پاسخی به تجاوزگری های این نیروهاست، تهدید کردند که زمین و آسمان عراق را به جهنمی برای نیروهای آمریکایی تبدیل خواهند کرد تا این نیروها مجبور به خروج از خاک عراق شوند.

گروه های وابسته به الحشد الشعبی همچنین اعلام کردند: هدف از تهدیدات اخیر آمریکا مبنی بر هدف قرار دادن گروه ها و رهبران مقاومت در عراق، تنها تلاشی بر سرپوش گذاشتن بر شکست های واشنگتن بوده است.

این اظهارات در حالی ایراد شده است که عقب نشینی نیروهای آمریکایی از اکثر پایگاه هایشان در عراق به طور مستمر ادامه دارد و آخرین مورد آن ، عقب نشینی از پایگاه هوایی الحبانیه در استان الانبار در غرب عراق بوده است.

پربیننده ترین خبرها