دیکتاتور ترامپ اینگونه بر کاخ سفید ریاست می کند!

دیکتاتور ترامپ اینگونه بر کاخ سفید ریاست می کند!
دوشنبه 18 فروردين 1399 - 15:30

شک نداریم که اتفاقات دو روز گذشته آمریکا، اگر در هر کشور دیگری مخالف تروریسم و سلطه جویی این کشور رخ داده بودند، ترامپ و پمپیو دنیا را زیر رو می کردند.

العالم - در گوشی

ظرف دو روز گذشته ترامپ رکورد وقاحت در کل تاریخ روسای جمهور مشهور جهان را شکست. وی در تعامل با سه مسأله متفاوت، شگفتی ناظران را برانگیخت و باعث شد که همه در سلامت عقل او و اطرافیانش شک کنند.

سالها روسای جمهور پیشین آمریکا سعی کردند چهره زشت نژادپرست و تروریست و غیر انسانی این کشور را پنهان کنند اما این بار ترامپ چندان خود را مقید به حفظ معیارها نمی داند وی در طول سه سال ریاست جمهوری انواع رسوایی ها و حماقت ها را مرتکب شد اما مهمترین رسوایی او، دروغ گویی است.

وی در تصمیمی سراسر کینه و انتقام جویی بیمارگونه، مایکل اتکینسون، بازرس کل سازمان جاسوسی آمریکا را به خاطر رفتار مسئولانه و قانونی وی برکنار کرد. اتکینسون، در مقام بازرس کل، اطلاعات موجود در گزارش یکی از شهود درباره سوء استفاده ترامپ از قدرت و تلاش وی برای کشاندن پای اوکراین به پرونده انتخابات آمریکا در سال 2020، را صحیح خوانده و شاهد را فردی مورد اعتماد تشخیص داد.

ترامپ طی دو روز گذشته نیز دستور برکناری "برت کروژر"، کاپیتان ناو هواپیمابر تئودور روزولت را به بهانه افشای اطلاعات در رسانه ها، صادر کرده بود؛ فقط به این دلیل که این افسر خواستار تخلیه ملوان ها از این ناو به دلیل شیوع کورونا شده بود.

ترامپ، اقدام کروژر را ناشایست و وحشتناک توصیف کرد. مایک اسپر، وزیر دفاع نیز تصمیم ترامپ در برکناری او را قاطعانه و به جا دانست. اما جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، این تصمیم را اقدامی مجرمانه دانست آنهم در شرایطی که خود کروژر هم علایم بیماری را دارد.

تازه ترین رسوایی ترامپ، حمله علنی و وقیحانه وی به "یجیا جیانگ"، خبرنگار شبکه "سی بی اس نیوز" آمریکاست؛ این خبرنگار فاش کرده بود که جرد کوشنر، همسر ایوانکا ترامپ از طریق تشکیلات موازی با ستاد بحران کرونا سعی کرده است به منظور کسب منافع مادی، از بیماران کلاهبرداری کند.

این خبرنگار از ترامپ پرسیده بود: "دیروز جرد کوشنر (داماد و مشاور شما) از موضوع ذخایر فدرال با عبارت «ذخایر ما» یاد کرد. منظور او چه بوده است؟"

ترامپ در جواب گفت: "منظور او آمریکا بوده است". خبرنگار دوباره پرسید: "دولت با ذخایر فدرال چه می کند؟"

ترامپ گفت: این یک سوال پیش پا افتاده ست. اما شما سعی می کنید از آن سوء استفاده کنید. باید از خودت خجالت بکشی. تو خودت می دانی. باید خجالت بکشی. او گفته برای "ما" و منظورش از ما، کل آمریکاست.

جیانگ یادداشتی در توییتر منتشر کرده است با این مضمون: "جرد کوشنر، مسئول رساندن مجموعه کمک های پزشکی شامل لوازم اصلی به پزشکان و پرستارانی است که این روزها در خطوط مقدم مشغول خدمت هستند. او دیروز گفت اینها مال "ما"ست. من از رئیس جمهور پرسیدم منظور او چیست. اما ترامپ از این سوال خوشش نیامد."

اینها سه رسوایی ترامپ ظرف دو روز گذشته است. این رفتارها را چطور می توان توجیه کرد؟ چه تفاوتی هست بین این رفتارها و رفتارهای یک دیکتاتور؟ دست داشتن خاندان ترامپ و داماد وی در بهره برداری از کورونا برای کسب منافع مادی را چطور می توان توجیه کرد؟ دستگاه های نظارتی آمریکا که شب و روز از شفافیت و عدالت در این کشور حرف می زنند چه دیدگاهی درباره این تصمیم های مستبدانه علیه کسانی که با وجدان کار می کنند دارند؟ و تا کی می خواهند بر اقدامات خلاف قانون رئیس جمهورشان سرپوش بگذارند؟ کنگره آمریکا، که نماینده ملت است کجاست تا به اینهمه هرج و مرج پایان دهد؟ چه عنوانی می توان بر اینهمه فساد خانوادگی گذاشت؟ این همان آمریکایی است که شعار دموکراسی اش سر ما را به درد آورده است!!

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها