وزارت انرژی آمریکا: نزاع نفتی سعودی و روسیه پیامدهای منفی بر ایالات متحده دارد

وزارت انرژی آمریکا: نزاع نفتی سعودی و روسیه پیامدهای منفی بر ایالات متحده دارد
دوشنبه 18 فروردين 1399 - 19:35

وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد، نزاع نفتی عربستان سعودی و روسیه پیامدهای بسیاری برای ایالات متحده و بخش انرژی داخلی آن دارد.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آناتولی، وزارت انرژی آمریکا، امروز- دوشنبه- در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد، "دن برولت" و "عبدالعزیز بن سلمان" وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی، روز گذشته طی گفت‌وگویی تلفنی تحولات بازار جهانی نفت را مورد بررسی قرار دادند.

وزیر انرژی آمریکا به همتای سعودی‌اش تأکید کرده است که نزاع نفتی ریاض و مسکو پیامدهای منفی بر ایالات متحده داشته، و از خواسته است به رایزنی‌ها در این‌باره ادامه دهند.

روز پنجشنبه بعد از تماس تلفنی "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا با "محمد بن‌سلمان" ولیعهد سعودی، ریاض برگزاری نشست فوری ائتلاف "اوپک +" و بقیه تولیدکنندگان را خواستار شد.

دوگانگی‌های افزایش تولید عربستان سعودی و کاهش تقاضای جهانی برای خرید نفت در نتیجه شیوع گسترده کرونا در سرتاسر جهان، بر بهای نفت تاثیر چشمگیری گذاشته است و این طلای سیاه شاهد پایین‌ترین قیمت از سال 2002 شده است.

"کریل دمیتریف" مدیر اجرایی صندوق ثروت حاکمیتی روسیه، امروز اعلام کرد، مسکو و ریاض به توافق نفتی "بسیار نزدیک شده‌اند"، که باعث ایجاد ثبات در بازار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها