وزیر بهداشت نیوزیلند پس از نقض قرنطینه استعفا کرد

وزیر بهداشت نیوزیلند پس از نقض قرنطینه استعفا کرد
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 11:34

پس از آنکه با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا در نیوزیلند قرنطینه اعلام شد، وزیر بهداشت این کشور که به همراه خانواده خود به ساحل رفته بود، استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر کرد.

العالم - جهان

شبکه بی‌بی‌سی روز سه‌شنبه در گزارشی از ولینگتن اعلام کرد، بعد از آنکه وزیر بهداشت نیوزیلند به همراه خانواده مقررات قرنطینه را شکست و در ساحل دریا رانندگی کرد، با ابراز پشیمانی از این عمل، خود را "احمق" خواند و استعفایش را تقدیم نخست‌وزیر کرد.

بر اساس این گزارش، دیوید کلارک، وزیر بهداشت این کشور با اعتراف به نابخردی خود پذیرفت که رانندگی به طول ۲۰ کیلومتر کنار ساحل مصداق نقض مقررات قرنطینه عمومی است، لذا معترف و پشیمان از این اقدام، ضمن حفظ پست خود در این شرایط بحرانی تا اطلاع ثانوی، استعفای خود را نیز تقدیم "جاسیندا آردرن" نخست وزیر کرد.

جاسیندا آردرن، نخست وزیر نیوزیلند، اعلام کرد: اگر شرایط عادی بود کلارک برکنار می‌شد. اما وی تنها تصمیم گرفت کلارک را از نقش معاون امور مالی برکنار کند و رتبه وی را در میان اعضای کابینه تنزل دهد.

او گفت: کاری که وی انجام داد اشتباه بود و هیچ بهانه‌ای در این زمینه وجود ندارد. اما در شرایط کنونی اولویت من مبارزه جمعی با کووید-۱۹ است. ما نمی‌توانیم اجازه بی‌ثباتی در حوزه سلامت یا سیاست‌های خود را بدهیم. به همین دلیل و تنها به همین دلیل دکتر کلارک در سمت خود باقی می‌ماند.

یکشنبه گذشته نیز یک مقام ارشد درمانی اسکاتلند به سبب انجام دو سفر به منزل دوم در مدت قرنطینه از مقام خود استعفا داده بود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها