تدابیر تنبهی در نیوزیلند برای سرپیچی از قوانین قرنطینه کرونایی

تدابیر تنبهی در نیوزیلند برای سرپیچی از قوانین قرنطینه کرونایی
سه شنبه 27 اسفند 1398 - 16:19

دولت نیوزیلند برای پیشگیری از گسترش شیوع کرونا در این کشور تدابیر سختگیرانه ای را در پیش گرفت از جمله امروز (سه شنبه) دو گردشگر خارجی را به دلیل رعایت نکردن قانون قرنطینه ۱۴ روزه برای جلوگیری از شیوع این ویروس، بازداشت کرد تا آنها را به کشورشان بازگرداند.

العالم ـ جهان

به گزارش روزنامه «استریت تایمز»، سنگاپور از اوکلند، اداره مهاجرت نیوزلند روز سه شنبه با انتشار بیانیه‌ای از طریق ایمیل اعلام کرد که این دو تبعه خارجی که روز دوشنبه ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) از جنوب شرق آسیا به خاک نیوزیلند وارد شده بودند، قرنطینه شده و قانونا مشمول دیپورت هستند.

این آژانس دولتی در ادامه خاطرنشان کرد که اگر این دو گردشگر پس از اتمام قرنطینه ۱۴ روزه خاک نیوزلند را ترک نکنند، بازداشت و دیپورت خواهند شد.

«استفن واگان» مدیر کل موافقت و تأیید اداره مهاجرت نیوزلند در این باره می‌گوید: «این نوع رفتار غیر مسوولانه است و تحمل نخواهد شد. محدودیت‌های مسافرتی و مقررات قرنطینه خانگی به یک دلیل موجه اعمال شده‌اند و با کاهش شیوع کرونا به نجات جان افراد کمک خواهند کرد.»

«جاسیندا آردرن» (Jacinda Ardern) نخست وزیر نیوزیلند روز دوشنبه محدودیت‌های سختگیرانه‌ای را اعمال کرد که تقریباً همه مسافران ورودی به خاک این کشور را به قرنطینه خانگی ۱۴ روزه ملزم می‌کند.

وی هشدار داد که مقامات نیوزلند نسبت به افرادی که از این قوانین سرپیچی کنند، موضع سختی خواهند گرفت.

آردرن تصریح کرد: «صادقانه بگویم از شما استقبال نمی‌شود. افرادی که دیپورت می‌شوند با پیامدهای جدی و مستمر از جمله احتمال این که در آینده درخواست صدور روادید آنها در اینجا و در دیگر کشورها رد شود، بسیار زیاد است.

وی در این خصوص افزود: "من این را هشداری برای تمام افرادی که تصمیم به آمدن به نیوزیلند دارند، می‌دانم. ما نقش خود را برای میزبان میهمان‌نواز بودن جدی می‌گیریم اما در مقابل از گردشگران انتظار جبران و عمل متقابل را داریم".

نخست وزیر نیوزیلند همچنین گفت که اقدامات فوق العاده برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا ضروری است.

وی گفت که کشورش همانند بسیاری از کشورها بستن مرزها به نحوه موثری صورت می‌گیرد و این کشور جدی‌ترین اقدامات کنترل مرزی را در دنیا اجرا می‌کند.

این تدابیر امنیت بهداشتی در نیوزیلند بیشتر بدان سبب اتخاذ می شود که اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور با ورود یک مسافر به این کشور منتقل شد.

به همین دلیل خانم نخست وزیر افزود: «در نیوزیلند همیشه برنامه برای مقابله با بیماری‌های همه‌گیر وجود دارد. ما به خوبی آماده بوده و همان طور که انتظار داشتیم در حال به کار بستن تمهیدات لازم هستیم.»

کمی پیشتر دیوید کلارک، وزیر بهداشت نیوزیلند محدودیت‌های موقتی بر سفرهای خارجی از مبدا و به مقصد برخی کشورهای جهان اعمال کرد.

به گفته وی، نیوزیلند تصمیم گرفته هیچ استثنایی در عدم اجازه ورود به کشور به دانشجویان چینی روا ندارد و برای پروازهایی از مبداهای هنگ کنگ، ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند نیز نیروهای ویژه پزشکی و بهداشتی در فرودگاه حاضر خواهند بود.

به گزارش ایرنا، دولت این کشور روز شنبه نیز اعلام کرده بود که سخت‌ترین اقدامات کنترل مرزی را به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا خواهد کرد.

این مقررات در پایان ماه مارس بسته به شرایط مورد بازبینی قرار می‌گیرند. نیوزیلند همچنین ورود کشتی‌های کروز به آب‌های خود را تا پایان ژوئن منع کرد.

پربیننده ترین خبرها