تلاش حزب افراط گرای هندو برای ممنوع الفعالیت کردن گروه تبلیغی مسلمان

تلاش حزب افراط گرای هندو برای ممنوع الفعالیت کردن گروه تبلیغی مسلمان
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 12:08

هندوهای افراط گرا تلاش خود برای سوءاستفاده ابزاری از انتشار کرونا علیه مسلمانان را آغاز کرده و در تلاش هستند فعالیت جماعت تبلیغی را غیرقانونی کنند.

العالم - آسیا

به گزارش کشمیر مدیا سرویس، حزب هندوی ویشوا هندو پاریشاد که فعالیت های ضد اسلامی زیادی در کارنامه دارد این بار اقدام علیه جماعت تبلیغی را با هدف غیر قانونی کردن فعالیت های این گروه اسلامی آغاز کرد.

گزارش ها حاکی است مسئولین این حزب ضمن ارسال نامه‌ای به دولت هند مدعی شدند: به دلیل ازدحام جمعیت مبلغان اسلامی در اجتماعات جماعت تبلیغی ویروس کرونا در هند شیوع پیدا کرده است.

این حزب تصریح کرد: فعالیت های جماعت تبلیغی جان تمام مردم هند را تهدید کرده است و دولت باید تمام فعالیت های آنان را غیر قانونی اعلام کند.

هندوها همچنین خواستار تحریم کامل فعالیت های جماعت تبلیغی شده و اظهار داشتند: دولت هند باید به سرعت تمام حساب های بانکی و حتی مراکزی که به نام جماعت تبلیغی ثبت شده است را مسدود کند.

با توجه به فعالیت های هدفمندی که برخی رسانه های هند طی روزهای اخیر علیه مسلمانان به خصوص جماعت تبلیغی انجام می دهند و با توجه به سابقه ای که حکومت هند در سرکوب مسلمانان دارد موجی از نگرانی ها بین مسلمانان هندی به راه افتاده است.

مسئولین جماعت تبلیغی در واکنش به اتهام زنی هندوها اعلام کردند: حضور مسلمانان در مراکز جماعت تبلیغی در اصل به دلیل اشتباه دولت هند رخ داده است زیرا اگر دهلی نو زمان شروع قرنطینه عمومی را پیش از اجرای ناگهانی آن اعلام می کرد این افراد می توانستند برای بازگشت به شهرها و روستاهای خود برنامه ریزی کنند.

تعطیل شدن ناگهانی تمام سرویس های حمل و نقل خارج شهری میلیون ها هندی اعم از مسلمان و غیر مسلمان را با مشکل مواجه ساخت و این اتفاق باعث ازدحام بسیار زیاد در ایستگاه های اتوبوس و قطار شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها