آمریکا جنگ ماسک‌ها و ماسک دزدی را کلید زد

آمریکا جنگ ماسک‌ها و ماسک دزدی را کلید زد
سه شنبه 19 فروردين 1399 - 17:24

آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری "دونالد ترامپ" واقعا اولین شده است ولی در تعداد مبتلایان به ویروس کُشنده کرونا.

العالم- کرونا در جهان

از آنجا که دولت آمریکا خطر ویروس کرونا کم‌اهمیت کرد و تدابیری پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع آن اتخاذ نکرد، روزانه هزاران نفر به این ویروس در ایالات متحده مبتلا می‌شوند و موارد ابتلا به این بیماری در این کشور از 367 هزار نفر عبور کرده است و مجموع قربانیان آن بیش از یک‌هزار نفر است که نیمی از این قربانیان و مبتلایان را مردم نیویورک تشکیل می‌دهند که به کانون شیوع این ویروس در ایالات متحده تبدیل شده است.

بحران در ایالات متحده در این حد متوقف نشده است، طبق ارزیابی‌های خودِ کاخ سفید، پیش‌بینی می‌شود که "کووید- 19"، در خوش‌بینانه‌ترین حالت، جان 200 تا 400 هزار آمریکایی را خواهد گرفت و اگر اقدامات پیشگیرانه و محدودیت‌ها اعمال نشود بین 500 هزار تا یک میلیون نفر خواهند مُرد.

پس از تصمیم دیوان عالی مبنی بر برگزاری انتخابات مقدماتی حزب دموکراتیک برای انتخابات ریاست‌جمهوری در موعد مقرر در "ویسکانسین"، پیش‌بینی می‌شود خطر ابتلا در این ایالت افزایش یابد.

از آنجا که آمریکا در آستانه انتخابات قرار دارد، ترامپ تلاش می‌کند از هر فرصتی برای یارگیری و افزایش هوادارانش استفاده کند؛ بخصوص بعد از این‌که انتقادها علیه وی به دلیل سوء‌ مدیریت و بی‌اهمیت شمردن ویروس همه‌گیر کرونا زیاد شده است. از این‌رو، بعد از آن‌که دولت واشنگتن عملیات دزدی دریایی و سرقت ماسک‌های پزشکی ارسالی به آلمان و فرانسه را کلید زد، ترامپ اعلام کرد که اجازه خواهد داد کشتی نیروی دریایی آمریکا در نیویورک به بیمارستانی برای مبتلایان به کورونا تبدیل شود. در واقع، جنگ ماسک‌ها چهره زشت آمریکا را برملا ساخت و واقعیت آن را آشکار کرد.

پربیننده ترین خبرها