وزارت دفاع ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار کیت تشخیص کرونا را دارد

وزارت دفاع ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار کیت تشخیص کرونا را دارد
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 15:53

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع از تولید روزانه ۳۰ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا خبر داد و گفت: آمادگی داریم که برای مراکز آزمایشگاهی کشوری و لشکری و درخواست مراکزی که مورد نیاز آنها است این کیت‌ها را تولید و در اختیار آنها قرار داهیم.

العالم ـ ایران ـ علمی

سردار رضا الله ورن روز چهارشنبه در گفت و گویی درباره تولید کیت‌های ساخت وزارت دفاع گفت: محققان وزارت دفاع از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس موفق به تولید کیت‌های تست کرونا شد. فرایند تایید کیت‌ها انجام شد. در ابتدا با ژن ‌N ویروس را تشخیص می دادیم و در ادامه ژن E را هم به ژن N اضافه کردیم و در آینده نزدیک ژن RDRP را هم به مجموعه ژن‌های قبلی اضافه می‌کنیم و به زودی کیت‌های نسل سوم را در اختیار مراکز آزمایشگاهی کشوری قرار می دهیم.

وی ادامه اد: این کیت به خاطر این که قابلیت شناسایی هرسه ژن را دارد از این جهت فوق العاده اختصاصی است و با قابلیت اطمینان بالا بیماری کرونا را با روش مولکولی PCR تشخیص می دهد.

رییس اداره بهداشت، امدادو درمان وزارت دفاع یادآور شد: حدود دو هفته گذشته این کیت‌ها در قرارگاه بهداشتی امام رضا (ع) نیروهای مسلح رونمایی شد. ظرفیت تولید روزانه ۳۰ هزار کیت داریم و درخواست‌هایی برای صادرات آمده که صادر خواهد شد.

سردار الله ورن تاکید کرد: آمادگی داریم که برای مراکز آزمایشگاهی کشوری و لشکری این کیت‌ها را تولید و در اختیار آنها قرار دهیم، ‌همچنین آمادگی داریم با وصول درخواست به مراکز مورد نظری که نیاز دارند نیز این کیت‌ها را تحویل دهیم.

وی درباره بسته کامل تجهیزات مقابله با کرونا وزارت دفاع گفت: به دلیل شرایط دانشی که در وزارت دفاع وجود دارد، سریز دانشی وزارت دفاع به راحتی قابلیت تامین اقلام مورد نیاز را برای تهدیدات نوین از جمله مقابله با بیماری کرونا را داشته است. به همین دلیل بسته‌ای از اقلام مورد نیاز مبارزه با این بیماری را از جمله ماسک‌های N۹۵ برای مراکز درمانی، ‌لباس‌های فشار مثبتی که به طور ویژه مربوط به آزمایشگاه‌هایی که با ویروس کرونا درگیر هستند، لباس حفاظت فردی برای کادرهای درمانی، برانکاردهای ویژه حمل بیمارو تجهیز آمبولانس‌ها را تولید کرده است که در اختیار مراکز درمانی لشکری و کشوری قرار دادیم بنابراین این توانمندی وجود دارد با توسعه زیرساخت‌ها بتوانیم شرایط بهتری از نظر تامین این اقلام برای واجدین شرایط فراهم کنیم.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان وزارت دفاع درباره اسکنرهای حرارتی هم گفت: اسکنرهای حرارتی در بخشی از مجموعه وزارت دفاع به دلیل ماموریت‌هایی که از لحاظ صنعتی داشتند قابل تولید بود که این اتفاق افتاد. تاکنون بیش از ۴۰ مرکز پرتردد را با این سامانه‌های حرارتی مجهزکردیم. این مراکز پرترددی هستند که با تب سنج‌های انفرادی مشکل بود غربالگری کرد.

وی افزود: همانطور که وزارت دفاع نقش مهمی را در قدرت بازدارندگی داشته است در مقابله با ویروس کرونا هم با همین هدف و رویکرد یعنی تامین نیازمندی‌ها و ایجاد آرامش بخشی در میان مردم وارد شده است. به مردم این اطمینان را می دهیم که ما تا پایان این بیماری در کنار مراکز و مردم هستیم.

سردار الله ورن ادامه داد: تعامل و هماهنگی بسیار خوبی بین وزارت دفاع و ستاد ملی مقابله با کرونا و قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) در نیروهای مسلح وجود دارد و این نکته هم مورد توجه خانواده مشمولین و سربازانی که در مراکز آموزشی خدمت می کنند که با رعایت مسایل بهداشتی در نیروهای مسلح بیماری و فوتی در بین سربازان در مراکز آموزشی نیروهای مسلح در خصوص کرونا نداشته‌ایم بنابراین خانواده‌ها دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها