آیا شاهد سقوط عربستان از سراشیبی یمن خواهیم بود؟

آیا شاهد سقوط عربستان از سراشیبی یمن خواهیم بود؟
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 17:28

در شرایطی که ارتش یمن و کمیته های مردمی برای پایان دادن به نبرد در جبهه سرنوشت ساز صرواح در نزدیک مأرب که آخرین مواضع استقرار نیروهای سعودی است، تلاش می کنند، ائتلاف متجاوز عربی علیه یمن به سرکردگی سعودی تلاش می کند تا از جنایت خود در حمله به زندان زنان در استان تعز بهره برداری کند و برای شکایت کردن از ارتش یمن و کمیته های مردمی به سازمان ملل مراجعه کند.

العالم - نظرکده

این مساله به اعتقاد ناظران، بدین معناست که تاسیسات سعودی در تیررس حملات يگان های موشکی ارتش یمن قرار دارد و از این رو، ائتلاف متجاوز پس از اینکه به شکست خود در یمن واقف شد، به ایجاد صحنه جنایت ساختگی روی آورد.

مساله ای که هر بار اتفاق می افتد تا اینکه این بار، ناگهان کشتار فجیع در تعز نمایان می شود و ائتلاف سعودی، ارتش یمن و کمیته های مردمی را مسئول حمله به زندان زنان معرفی می کند و با فیلمبرداری از اجساد و خون های ریخته شده تلاش می کند که با اعمال فشار محافل بینالمللی وحقوقی از پیشروی ارتش وکمیته های مردمی جلوگیری کند.

درحالیکه فعالان رسانه ای در یمن معتقدند که عربستان سعودی دیگر جز رسانه های گمراه کننده اش ، ابزار دیگری در یمن در اختیار ندارد. از این رو، از طریق رسانه هایش تلاش می کند تا جبهه رسانه ای گسترده را برای کاهش فشارها بر مزدوران خود در جبهه مأرب - که از همه جهت در محاصره ارتش یمن و کمیته های مردمی است- ایجاد کند.

افزون بر این؛ تلاش می کند تا مناطق دیگر در البیضا را متشنج کند و هم چنین به نقض آتش بس در الحدیده اقدام می کند تا بدین شکل، بر شکست های خود از طریق رسانه های گمراه کننده و با به راه انداختن جنگ روانی، سرپوش بگذارد.

این فعالان رسانه ای تاکید کرده اند که ارتش یمن و کمیته های مردمی، زمام امور را در دست گرفته اند و از زمان بازپس گیری جبهه نهم در یک عملیات گسترده با عنوان " بنیان مرصوص " به پیشروی خود ادامه می دهند.

آن ها افزودند که عربستان و عواملش هنوز به عمق خسارت های این عملیات پی نبرده اند.

آن ها همچنین تاکید کردند که ارتش یمن و کمیته های مردمی متجاوزان سعودی را با عملیات دیگری غافلگیر کردند که طی آن شهر الجوف را با مساحت بیشتر و در قالب هدف راهبردی بزرگ غافلگیر کردند و آن را ضربه بزرگ خواندند.

منابع یاد شده خاطر نشان کردند نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی اکنون به شهر مأرب نزدیک می شوند تا آخرین مواضع استقرار نیروهای سعودی را که برای عربستان خط قرمز و اخرین نقطه امید برای رسیدن به صنعاء به شمار می رود، در آن جا بازپس بگیرند.

کارشناسان نظامی نیز گفتند که سیاست فریبکارانه و جنگ روانی که ائتلاف متجاوز از زمان شروع تجاوزگری های خود در پیش گرفته است، همچنان علیه ارتش یمن و کمیته های مردمی ادامه دارد، به ویژه با هر پیشرفتی که در جبهه های مختلف روی می دهد.

آن ها همچنین اعلام کردند که نگاه عربستان به یمن همچنان به دیده قبل از سال 2014 است و سعودی ها غافل از این هستند که مردم یمن به ویژه ساکنانا جنوب این کشور که اوایل شروع تجاوز سعودی ها فریب شعارهای رسانه ای و اهداف با رنگ و لعاب سعودی را خورده بودند، اکنون هوشیار شده اند، ساکنان جنوب یمن زمانی که ناآمنی را در جریان اشغالگری ائتلاف متجاوز سعودی در شهرها و نبود توسعه و سرقت نفت و قاچاق آنرا به خارج از کشور بدون دستیابی به هیچ درامدی مشاهده کردند، به واقعیت امر پی بردند.

فعالان رسانه ای همچنین به اهداف متجاوزان سعودی از رویکرد جنایتکارانه متجاوزان سعودی در حمله به تاسیسات انرژی تبدیلی خط لوله نفت خام از جنوب استان مأرب به سمت بندر رأس عیسی در الحدیده اشاره کردند و گفتند که رسانه های متجاوزان سعودی پس از این حمله، نیروی موشکی یمن را عامل اجرای این عملیات معرفی کردند.

پربیننده ترین خبرها