طرح فاصله گذاری اجتماعی زنانه – مردانه در شمال ایتالیا/ رفتن زن و مرد باهمدیگر برای خرید ممنوع شد

طرح فاصله گذاری اجتماعی زنانه – مردانه در شمال ایتالیا/ رفتن زن و مرد باهمدیگر برای خرید ممنوع شد
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 18:53

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: زنان و مردان از حق شهروندی یکسانی در منطقه «کانونیکا دادا» در شمال ایتالیا برخوردارند، به‌استثنای مواقعی که پای خرید مواد غذایی از فروشگاه‌ها به‌میان می‌آید؛ روندی که از شیوع هرچه بیشتر کرونا جلوگیری می‌کند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری فرانسه، «جان ماریا سریا» شهردار این منطقه به منظور کاهش تعداد خریداران در سوپرمارکت‌ها و کاستن از خطر سرایت کرونا، حکمی صادر کرده است که به موجب آن مردان و زنان نمی‌توانند همزمان به خرید بروند.
روزهای سه شنبه، پنجشنبه و شنبه زنان مجاز به خرید هستند و همسرانشان در روزهای دیگر می‌توانند مسئولیت خرید را برعهده گیرند.
افرادی که این قانون را زیرپا بگذارند، ۴۰۰ یورو معادل ۴۳۵ دلار جریمه نقدی می‌شوند.
کانونیکا دادا از جمله بخش‌های پرخطر ابتلا به کرونا در منطقه لمباردی به شمار می‌رود. بیش از ۹ هزار نفر که بالغ بر نیمی از مجموع قربانیان کرونایی را در ایتالیا تشکیل می‌دهند، در منطقه لمباردی جان باخته اند.
به گفته شهردار منطقه کانونیکا دادا، این منطقه تقریبا ۴ هزار و ۴۰۰ نفر سکنه دارد و حدود ۲۰ نفر از ساکنان آن براثر ابتلا به کووید – ۱۹ فوت کرده اند.
وی افزود: طرح جدایی جنسیتی در این منطقه با هدف محافظت از سلامت مردم اتخاذ شده است.
وی تاکید کرد، من باید سلامت مردم را تضمین کنم، حتی اگر این طرح، با انتقاد روبه رو شود.
یک شهروند ایتالیایی با اعلام اینکه هیچ مشکلی در اجرای مقررات وضع شده درمورد جدایی جنسیتی ندارد، گفت: چرا باید مردان یک روز بیشتر از زنان حق خرید داشته باشند، در حالی که ۸۰ درصد خرید مواد غذایی را زنان انجام می‌دهند.
براساس این گزارش، بیش از ۶۰ میلیون ایتالیایی به مدت یک ماه در قرنطینه به سر می‌برند. در منطقه لمباردی، مردم حتی به مدت طولانی‌تری محدودیت‌ها را تحمل کرده‌اند، به طوری که برخی بخش‌های این منطقه، «مناطق قرمز» اعلام شده است که رفت و آمد در آن به شدت کنترل می‌شود.

ویروس کرونا موسوم به کووید - ۱۹ اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

پربیننده ترین خبرها