نخست‌وزیر ایتالیا: فکر نمی‌کردیم کرونا به این سرعت منتشر شود

نخست‌وزیر ایتالیا: فکر نمی‌کردیم کرونا به این سرعت منتشر شود
چهارشنبه 20 فروردين 1399 - 21:13

نخست‌وزیر ایتالیا در مصاحبه‌ای چهارشنبه گفته که دولت او فکر نمی‌کرده ویروس کرونا با این سرعت منتشر شود.

العالم - اروپا

نخست وزیر ایتالیا از کاهش میزان آمار مبتلایان و فوتی‌ها در اثرابتلا به بیماری کووید19 خبر داد و گفت که این بدان معناست که اقدامات دولت ایتالیا مثمر ثمر بوده و نتیجه داده است.

او امروز چهارشنبه در گفت‌وگوبا شبکه الجزیره قطر گفت: «فکر نمی‌کردیم این ویروس به این شکل انفجاری و گسترده منتشر شود. این در حالی بود که ما اقداماتی را اتخاذ کرده بودیم».

نخست‌وزیر ایتالیا گفت که سیستم درمانی برای مواجهه با این نوع شرایط اضطراری آماده نیست و تنها چند هفته وقت داشتیم تا با این شرایط کنار بیاییم. او گفت که مرحله دوم مقابله با کرونا به این معنا نیست که اوضاع به حالت خود سریعاً برمی‌گردد بلکه این مرحله تدریجی خواهد بود.

این مقام ایتالیایی از رسیدن کمک‌های قطر به ایتالیا خبر داد و گفت که امروز چند هواپیمای حامل بیمارستان (بیمارستان از پیش‌ساخته شده) وارد کشور شده است.

او گفت که مقطع و لحظات کنونی در تاریخ اتحادیه اروپا مهم و محوری است و اگر ما سریعا برای ایجاد راه حل‌ها بر اساس همکاری و همبستگی تلاش نکنیم، واکنش خیل زیادی از شهروندان اروپایی منفی خواهد بود.

نخست‌وزیر ایتالیا همچنین خواستار توقف درگیری در لیبی شد و گفت که راه حل سیاسی باید آغاز شود. او گفت که ویروس کرونا خطرناک است و همه باید در خصوص بازگشت آن هشیار باشیم.

ایتالیا بعد از ایالات متحده آمریکا و اسپانیا بیشترین آمار ابتلایان را دارد ولی فوتی‌های این کشور از همه کشورها بیشتر است. آمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا در مقایسه با روزهای گذشته رو به کاهش است.

بر اساس آمار دیروز ایتالیا، ۱۳۵۵۸۶ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۷۱۲۷ نفر نیز جان باخته‌اند. آمار روزانه ایتالیا آخر شب اعلام می‌شود.

پربیننده ترین خبرها