بارش برف بهاری در تهران/ احتمال جاری شیدن سیل در پایتخت

بارش برف بهاری در تهران/ احتمال جاری شیدن سیل در پایتخت
پنج‌شنبه 21 فروردين 1399 - 15:16

ورود سامانه بارشی جدید به کشور و با آغاز بارش‌ها ، مردم در برخی مناطق پایتخت شاهد بارش برف بهاری شدند.

العالم ـ ایران

با ورود سامانه بارشی جدید به کشور و آغاز بارش‌ها، امروز ۲۱ فروردین ماه سال ۹۸، در برخی نقاط تهران بارش برف گزارش شده است.

در همین حال گزارش های هواشناسی حاکی است که آسمان تهران فردا (۲۲ فروردین‌ماه) ابری همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران، در بعدازظهر رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید و تگرگ خواهد بود.

همچنین حداقل دما ۴ و حداکثر دمای تهران طی فردا ۱۳ درجه سانتی گراد و روز شنبه (۲۳ فروردین‌ماه) همراه با مه رقیق، در بعضی ساعات بارش باران و گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

احتمال وقوع سیل در تهران

از سویی مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه بارش برف بهاری در تهران زودگذر است، به ایسنا گفته، تداوم بارش‌ها در تهران طی دو روز آینده احتمال وقوع سیلاب را افزایش می‌دهد.

صادق ضیاییان با بیان اینکه بارش برف در مناطق شمالی و برخی مناطق دیگر تهران از اوایل صبح امروز آغاز شده است، اظهار کرده، فردا و پس فردا (۲۲ و ۲۳ فروردین) نیز بارش باران در پایتخت ادامه دارد و به دلیل افزایش دما احتمال آب شدن برف‌ها در ارتفاعات وجود دارد.

به گفته وی، به دلیل آب شدن برف‌ها در ارتفاعات و تداوم بارش‌ها در تهران احتمال سیلابی شدن آبراه‌ها و مسیل‌ها وجود دارد. از این رو کلیه دستگاه‌ها باید در حال آماده باش باشند.

پربیننده ترین خبرها