رکورد بارش های فروردین در استان گیلان شکسته شد / بارش ۴۰ سانتی متری برف، حیران را سفید پوش کرد

رکورد بارش های فروردین در استان گیلان شکسته شد / بارش ۴۰ سانتی متری برف، حیران را سفید پوش کرد
پنج‌شنبه 21 فروردين 1399 - 09:01

رئیس اداره هواشناسی بندر مرزی آستارا در استان گیلان، از شکسته شدن رکورد بارش های فروردین نسبت به آمار ثبت شده در بلند مدت اقلیمی شهرستان خبر داد.

العالم ـ ایران

فردین فرتوت نیا رئیس اداره هواشناسی بندر مرزی آستارا در استان گیلان اعلام کرد: از اول فروردین ماه سال جدید تاکنون، بالغ بر ۲۲۳ میلی متر باران در آستارا باریده است، که در مقایسه با آمار ثبت شده در بلند مدت اقلیمی، رشد قابل توجهی دارد و در اصل ثبت یک رکورد جدید را در ایستگاه بین المللی سینوپتیک ۲۹ ساله شهرستان نشان می دهد.

وی با بیان اینکه بارش در فروردین ماه سال گذشته (۱۳۹۸) بالغ بر ۲۰۸ میلی متر بوده است، گفت: با احتساب بارش ۹۹ میلی متری باران از ساعت ۱۶ عصر روز دوشنبه (۱۸ فروردین ماه) تاکنون، مجموع بارش فرورین ماه این شهرستان به رقم ۲۲۳ میلی متر رسیده است.

وی افزود: میانگین بارش باران در بلند مدت اقلیمی، رقمی معادل ۸۶ میلی متر است که این افزایش، میزان میانگین بارشی را در این ایستگاه ارتقاء می بخشد.

رئیس اداره هواشناسی بندر مرزی آستارا در استان گیلان که با ایسنا گفت وگو می کرد، در بخش دیگر سخنان خود از بارش قابل توجه برف در ارتفاعات شهرستان خبر داد و تصریح کرد: با ورود این سیستم سرد و بارشی، در روستای چملر ۵۰ سانتی متر و ونه بین و حیران ۴۰ سانتی متر برف به زمین نشسته است و بهارستان، مشند، شاغوله، میه کومه، لاتون، سیج، دگیرمانکشی و سایر روستاهای بالادست نیز سفید پوش شد.

وی با اشاره به اینکه هر چند بارش برف و یخبندان در این فصل سال، خساراتی را به باغات وارد می کند، خاطرنشان کرد: ولی بارش ها نیز بخش قابل توجهی از آب سفره های زیرزمینی را تأمین می کند و کمکی بر سال زراعی است.

به گزارش ایسنا، با توجه به بارش سنگین برف در منطقه حیران و ونه بین، از توابع شهرستان مرزی بندر آستارا، جاده ترانزیتی آستارا در غرب استان گیلان به نمین در استان اردبیل با تلاش شبانه روزی راهداران مسدود نیست و تردد خودروها در جریان است و هموطنان در صورت الزام برای سفر نکات ایمنی را رعایت و خودروهای خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

پربیننده ترین خبرها