الحشد الشعبی بیمارستان شهید «ابومهدی المهندس» را در کربلا افتتاح کرد

الحشد الشعبی بیمارستان شهید «ابومهدی المهندس» را در کربلا افتتاح کرد
جمعه 22 فروردين 1399 - 21:50

استاندار کربلا در مراسم افتتاح بیمارستان ویژه بیماران کرونا که به دست نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق ساخته شده است، گفت فرزندان الحشد الشعبی در میدان‌های جهاد برای امنیت و سلامت کشور افتخارمی‌آفرینند.

العالم - عراق

«فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی روز جمعه تاکید کرد که الحشد الشعبی به مشارکت در عملیات مبارزه با شیوع ویروس کرونا در عراق ادامه خواهد داد و با آرمان‌های فرماندهان شهید الحشد برای ادامه راه آنها تجدید پیمان می‌کند.

الفیاض در جریان افتتاح بیمارستان شهید «ابومهدی المهندس» در استان کربلا طی نشستی خبری گفت: «بیمارستانی را که امروز افتتاح کردیم بیانگر مشارکت فرزندان الحشد الشعبی در دفاع از مردم عراق است و ما تاکید می‌کنیم که الحشد الشعبی همواره در کنار ملت عراق بوده و خواهد بود».

الفیاض افزود: الحشد الشعبی به عملیات ضد عفونی و پاکسازی اماکن برای پیشگیری از کرونا نیز ادامه خواهد داد و با آرمان‌های فرمانده شهید حاج ابومهدی المهندس و فرماندهان دیگر شهید خود تجدید پیمان می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، «جاسم الخطابی» استاندار کربلا هم در این نشست خبری گفت که الحشد الشعبی توانست یک بیمارستان کامل را در مدتی کم‌تر از آنچه دیگر کشورها وقت گذاشتند، بنا کند.

الخطابی گفت: «بیمارستان فرمانده شهید ابومهدی المهندس یک مرکز درمانی در نوع خود بی نظیر است که با تلاش شبانه روزی فرزندان الحشد الشعبی و با دقتی بسیار بالا ساخته شد.

او تکمیل بیمارستان المهندس را دستاوردی بزرگ خواند و افزود: «این بیمارستان با جدیدترین تجهیزات پزشکی مجهز شده است، تجهیزاتی که در غیر شرایط کنونی شیوع کرونا هم دستیابی به آن راحت نیست».

استاندار کربلا گفت: «برخی از اینکه یکی از کشورها توانسته بود ظرف 10 روز یک بیمارستان را برای بیماران کرونایی احداث کند شگفت زده شده بودند، اما الحشد الشعبی توانست بیمارستان الشهید المهندس را در کم‌تر از همین مدت بنا کند».

استاندار کربلا الحشد الشعبی را مایه افتخار دولت و ملت عراق خواند و گفت:« الحشد الشعبی رکن اصلی ثبات کشور عراق است به خصوص که آنها در میدان جهاد برای جنگ با کرونا به میدان آمده‌اند و به یاری سیستم بهداشت و امنیت کشور برای مقابله با کرونا شتافته‌اند».

الخطابی از کمپین نظام مند و هماهنگ شده الحشد الشعبی در عملیات ضدعفونی مناطق مختلف و محله‌ها و خیابان‌های استان مقدس کربلا برای پیشگیری از شیوع بیش‌تر کرونا قدردانی کرد.

استان کربلا تاکنون از شناسایی 76 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در این استان خبر داده و گفته که از این میان شش نفر فوت کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها