عبور ناو آمریکایی از تنگه تایوان همزمان با رزمایش جنگنده‌های چینی

عبور ناو آمریکایی از تنگه تایوان همزمان با رزمایش جنگنده‌های چینی
شنبه 23 فروردين 1399 - 12:45

یک ناوشکن آمریکایی روز جمعه همزمان با رزمایش هوایی جنگنده‌های چینی در منطقه از تنگه تایوان عبور کرد.

العالم - آمریکا

مقامات نظامی آمریکا و تایوان از عبور یک ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان در روز جمعه خبر دادند، اقدامیکه همواره مورد اعتراض چین قرار داشته است.

به گزارش رویترز، عبور این ناو از تنگه در حالی صورت گرفته است که جنگنده‌های چینی در همان روز مشغول انجام رزمایش در نزدیکی جزیره تایوان بوده‌اند.

چین که تایوان را بخشی از سرزمین اصلی خود می‌داند از تصمیات اخیر آمریکا در حمایت از این کشور از حمله فروش تسلیحات نظامی به تایوان، پرسه زنی ناوهای این کشور در آبهای اطراف جزیره و همچنین سفر معاون رئیس جمهور تایوان به واشنگتن در ماه فوریه به شدت عصبانی است.

تنش بین چین و تایوان اخیرا بر سر ممانعت پکن از عضویت تایوان در سازمان جهانی بهداشت در بحبوحه بحران کرونا افزایش یافته است.

ناوگان اقیانوسیه آمریکا روز جمعه ناوشکن «یو اس اس باری» از کلاس «آرلی بارک» را با آنچه که ماموریت حفظ امنیت و ثبات در منطقه خوانده از تنگه تایوان عبور داد.

وزارت دفاع تایوان نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد که عبور این کشتی جنگی از تنگه را در آبهای جنوبی خود رصد کرده است. تایوان این اقدام آمریکا را یک ماموریت عادی خوانده است.

تایوان همچنین گفته، بمب افکنهای H-6 و جنگنده‌های J-11 چین روز جمعه بر فراز آبهای جنوب رزمایش برگزار کردند که ما از نزدیک آنها را زیر نظر داریم.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته قانون حمایت از تایوان را در میانه اعتراضات شدید چین به امضا رساند.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در پاسخ به این اقدام آمریکا گفته، چنین لایحه‌ای برخلاف قوانین بین‌المللی است و دخالت آشکار واشگنتن در امور داخلی چین محسوب می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها