چین حمله لفظی تایوان علیه رئیس سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرد

چین حمله لفظی تایوان علیه رئیس سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرد
جمعه 22 فروردين 1399 - 17:14

دولت چین حملات «زهرآلود» تایوانی‌ها علیه سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرده و آن را تلاشی برای اعلام استقلال توسط تایوان دانست.

العالم - آسیا

پکن حملات لفظی و تهدیدات انجام گرفته از سوی تایوان بر علیه رئیس سازمان بهداشت جهانی را محکوم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، دفتر امور تایوان در چین اعلام کرد: «مقامات حزب [حاکم] دموکراتیک پیشرو [تایوان] به شکل گستاخانه‌ای از [شیوع] ویروس برای دستیابی به استقلال استفاده می‌کنند، به طور زهر‌آلودی به سازمان بهداشت جهانی و پرسنل مسئول آن حمله می‌کنند و با ارتش سبز اینترنتی خود اظهارات نژادپرستانه منتشر می‌کنند. ما به‌شدت این اقدامات را محکوم می‌کنیم».

پیش‌تر «تدروس آدانوم» گفته بود «حملاتی نژادپرستانه» از سوی تایوانی‌ها بر علیه او صورت گرفته است و افرادی در این کشور سازمان بهداشت جهانی به جانب‌داری از چین متهم کرده‌اند.

وزیر دادگستری تایوان روز جمعه ضمن عذرخواهی از آدانوم مدعی شد حملات صورت گرفته علیه وی توسط چینی‌ها ترتیب داده شده‌اند.

چین تایوان را بخشی جدایی‌ناپدیر از قلمرو خود می‌داند اما تایوانی‌ها با حمایت آمریکا و چند کشور اروپایی دیگر تلاش دارند اعلام استقلال کنند.

تایوانی‌ها مدعی هستند سازمان بهداشت جهانی، آن‌ها را به‌خاطر جانب‌داری از چین، از برنامه‌های خود خارج کرده و مانع از آن می‌شود که اطلاعات مهم در زمینه شیوع ویروس کرونا، به‌موقع اطلاعات به دست مقامات تایوانی برسد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها