گفتگوی وزرای خارجه عربستان و بحرین درباره منطقه

گفتگوی وزرای خارجه عربستان و بحرین درباره منطقه
شنبه 23 فروردين 1399 - 23:00

روزنامه سعودی «سبق» گفت که وزیر خارجه بحرین در تماس تلفنی با همتای عربستانی خود درباره تحولات منطقه و تقویت همکاری‌های فیمابین در زمینه کمک به ثبات منطقه گفت‌وگو کردند.

العالم - عربستان سعودی

«فیصل بن فرحان بن عبدالله» وزیر خارجه عربستان امروز یک تماس تلفنی از همتای بحرینی خود دریافت کرد که در آن دوطرف درباره تحولات فعلی منطقه و جهان و روابط میان دو کشور گفت‌وگو کردند.

روزنامه سعودی سبق آورده است «وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با عبداللطیف بن راشد وزیر خارجه بحرین، روابط تاریخی و با سابقه دو کشور را ستود و بر اهتمام عربستان به تحکیم ارکان همکاری دو جانبه با بحرین در راستای منافع مشترک که آرمان‌های دو کشور و دولت را برآورده می‌سازد تاکید کرد».

از سوی دیگر الزیانی هم از آنچه تلاش عربستان برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه خواند قدردانی کرد.

وزیر خارجه بحرین با اشاره به حمایت رهبران دو کشور از تقویت روابط دوجانبه گفت که توسعه همکاری‌های مشترک میان عربستان و بحرین در همه زمینه‌ها از مسائل مورد اهتمام دو کشور است.

عربستان طی روزهای گذشته و در بحبوحه درگیری کشورش با بیماری کرونا تلاش می‌کند دولت صنعا را به پذیرش آتش‌بسی در یمن وادار کند که خود نیز به آن متعهد نبوده است.

بحرین هم از جمله کشورهای عضو ائتلاف سعودی است که از مارس 2015 در یمن مداخله نظامی کردند اما با گذشت این سال‌ها به هیچ کدام از اهدافشان برای تسلط بر این کشور دست نیافتند و فقط منجر به وقوع یک بحران انسانی و قحطی فراگیر، گسترش بیماری‌های مسری و نیز تخریب گسترده میراث تاریخی یمن شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها