تمدید مقررات منع آمدوشد در عربستان تا اطلاع ثانوی

تمدید مقررات منع آمدوشد در عربستان تا اطلاع ثانوی
يکشنبه 24 فروردين 1399 - 08:05

خبرگزاری رسمی عربستان از تمدید مقررات منع آمدوشد تا اطلاع ثانوی به دلیل ترس از شیوع کرونا در این کشور خبر داد.

العالم _ عربستان سعودی

یک منبع در وزارت کشور عربستان سعودی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور «واس» با اشاره به اعمال مقررات منع آمدوشد که از 22 مارس 2020 به مدت 21 روز در این کشور ادامه داشت از تمدید این مقررات تا اطلاع ثانوی در عربستان خبر داد.

پادشاه عربستان برای مقابله با شیوع کرونا به مدت 21 روز مقررات منع آمدوشد در این کشور اعمال کرده بود.

این منبع در ادامه افزود: با توجه به نیاز به تداوم مقررات منع آمدوشد در سایه شیوع کرونا، پاشاه این کشور طی فرمانی موافقت خود را با تمدید این مقررات تا اطلاع ثانوی در این کشور اعلام کرده است.

این منبع در عین حال از شهروندان این کشور خواست با اقدامات پیشگیرانه مانع از شیوع کرونا در این کشور شوند.

وزارت بهداشت عربستان در جدیدترین آمار خود از ثبت 382 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داد که به این ترتیب شمار مبتلایان به این ویروس در عربستان به 4033 نفر رسید.

وزارت بهداشت عربستان همچنین از 5 مورد فوتی جدید بر اثر این ویروس خبر داد که با احتساب آن شمار جان‌باختگان در این کشور به 52 نفر رسید و 35 نفر هم بهبود یافتند.

سخنگوی وزارت بهداشت عربستان سعودی پیش از این با بیان این‌که این کشور هنوز به مرحله اوج شیوع کرونا نرسیده است، درباره مبتلا شدن هزاران نفر در این کشور به این ویروس و فروپاشی نظام بهداشتی آن هشدار داد.

کارشناسان بین‌المللی از شفاف نبودن کشورهای عربی در زمینه بحران کرونا و پنهانکاری عربستان در اعلام شمار واقعی مبتلایان و قربانیان این ویروس خبر می‌دهند.

روزنامه "نیویورک تایمز" به نقل از منابع مطلع، فاش کرد که احتمالا حدود 150 شاهزاده سعودی مبتلا به ویروس کرونا شده‌اند که برای درمان این مبتلایان و دیگر شخصیت‌های بسیار مهم این کشور، بیمارستانی تخصصی اختصاص داده شده است.

پربیننده ترین خبرها