آمریکا نیازمند کمک کره‌جنوبی؛ سئول ۶۰۰ هزار کیت تشخیصی ارسال می‌کند

 آمریکا نیازمند کمک کره‌جنوبی؛ سئول ۶۰۰ هزار کیت تشخیصی ارسال می‌کند
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 12:30

کره جنوبی در پاسخ به درخواست کمک رئیس‌جمهور آمریکا برای مقابله با ویروس کرونا، اولین محموله شامل ۶۰۰ هزار کیت تشخیصی را به این کشور ارسال می‌کند.

العالم - کرونا در جهان

یک منبع دولتی در سئول می‌گوید کره جنوبی قصد دارد روز سه‌شنبه (فردا) اولین محموله از کمک‌های خود به آمریکا شامل ۶۰۰ هزار کیت تشخیص ابتلا به ویروس «کووید۱۹» را به این کشور ارسال کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» این مقام دولتی که خواست نامش فاش نشود، توضیح داد یک فروند هواپیمای ترابری آمریکایی متعلق به «آژانس فدرال مدیریت بحران» این کشور، ساعت ۲۲:۳۰ روز سه‌شنبه (به وقت محلی) این کیت‌ها را به مقصد ایالات متحده حمل خواهد کرد.

در تاریخ بیست‌وپنجم مارس بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تماس تلفنی با «مون جائه این» همتای خود در کره جنوبی، از انی کشور برای مقابله با ویروس کرونا درخواست کمک کرد.

این کیت‌ها توسط دو شرکت کره جنوبی ساخته شده‌اند که ماه گذشته و در پی توافق ترامپ با مون، گواهی استاندارد سازمان غذا و داروی آمریکا را به دست آوردند.

این مقام سئول همچنین به رویترز گفت که در آینده نزدیک ۱۵۰ هزار کیت تشخیصی دیگر هم به آمریکا فروخته خواهد شد.

وزارت خارجه کره جنوبی هنوز به سوالات درباره این محموله کمک به آمریکا پاسخ نداده است.

این در حالی است که گزارش بازرسی کل در وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا نشان می‌دهد که بیمارستان‌های این کشور با کمبود تجهیزات محافظتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، مواجه بوده و از دستورالعمل‌های دولت نیز دچار سردرگمی شده‌اند.

ترامپ طی ۲۲ روز گذشته در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده است. اعلام وضعیت فاجعه در آخرین ایالت در همان روزی اتفاق افتاد که آمریکا در آمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به کووید-۱۹ از ایتالیا پیشی گرفته و در صدر جدول جای گرفت.

بر اساس آمار اعلامی، تا کنون در آمریکا تا کنون در آمریکا ۵۶۰۴۳۳ مبتلا به ویروس کرونا و ۲۲۱۱۵ مورد فوتی بر اثر آن گزارش شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها