کرونا | هشدار سازمان ملل درباره احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین

کرونا | هشدار سازمان ملل درباره احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 12:40

نماینده سازمان ملل در امور غرب آسیا درباره احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین بر اثر عواقب اقتصادی ویروس کرونا هشدار داد.

العالم - فلسطین اشغالی

«نیکلای ملادنوف» نماینده سازمان ملل در امور غرب آسیا، شامگاه یکشنبه هشدار داد به دلیل تاثیراتی که همه‌گیری ویروس «کووید۱۹» بر اقتصاد فلسطین گذاشته، احتمال فروپاشی تشکیلات خودگردان وجود دارد.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌پست»، ملادنوف با اشاره به خطر فروپاشی تشکیلات خودگردان فلسطین به دلیل گسترش ویروس کرونا، گفت: «اگر روند کنونی ادامه داشته باشد، آسیبی که به اقتصاد فلسطین می‌رسد، قابل توجه خواهد بود».

وی در این باره توضیح داد: «انقباض اقتصادی و الزامات محدودیت‌های سلامت عمومی، تاثیر منفی بر اقتصاد و بقای تشکیلات خودگردان دارد. درآمدها از محل تجارت، گردشگی و حمل‌ونقل به پایین‌ترین سطح خود در دو دهه اخیر کاهش پیدا کرده‌اند. تخمین زده می‌شود که شکاف مالی برای سال ۲۰۲۰ تا پایان سال به ۱ میلیارد دلار برسد».

این مقام سازمان ملل همچنین تاکید کرد: «حفظ کارایی و ثبات تشکیلات خودگردان، برای امنیت و رفاه فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها ضروری است».

به نوشته جروزالم‌پست، نگرانی‌ها از فروپاشی مالی تشکیلات خودگردان فلسطین، پیش از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا نیز وجود داشت اما این بیماری وضعیت را وخیم‌تر کرده و کمک‌ها به این سازمان کاهش پیدا کرده است. دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» نیز نزدیک به ۵۰۰ میلیون دلار از حمایت‌های مالی خود به تشکیلات خودگردان را قطع کرده است.

ملادنوف در ادامه با درخواست از جامعه جهانی برای کمک به تشکیلات خودگردان برای مقابله با ویروس کرونا و جبران زیان‌های اقتصادی، افزود: «وضعیت کنونی بسیار خطرناک است و از همه طرف‌های ذی‌نفع خواستار اقدام جدی هستم».

بر اساس آمارهای اعلامی، تا کنون در فلسطین اشغالی ۱۱۲۳۵ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۱۱۰ نفر نیز بر اثر آن جان باخته‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها