صنعاء تشریح کرد؛ شکست اطلاعاتی بزرگ اخیر ائتلاف سعودی در یمن

صنعاء تشریح کرد؛ شکست اطلاعاتی بزرگ اخیر ائتلاف سعودی در یمن
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 15:13

وزیر کشور دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگویی اعلام کرد، عملیات «فاحبط اعمالهم» که طی آن دو هسته بزرگ تروریستی کشف شد پیروزی امنیتی بزرگ ملت یمن و شکست سخت اطلاعاتی-امنیتی ائتلاف سعودی-اماراتی بود.

العالم - یمن

«عبدالکریم امیرالدین الحوثی» وزیر کشور دولت نجات ملی یمن در گفت‌وگویی با روزنامه «الثوره» یمن عملیات «فاحبط اعمالهم» (اقداماتشان نابود شد) یک پیروزی امنیتی و اطلاعاتی برای ملت یمن و شکستی سخت برای ائتلاف سعودی-اماراتی توصیف کرد.

وی اعلام کرد، دستگاه‌های امنیتی پیش از این عملیات نیز توطئه‌های تخریبی زیادی را خنثی کرده بودند و همه اینها دلالت بر آن دارد که دستگاه‌های امنیتی دولت نجات ملی یمن در اوج آمادگی و مسؤولیت‌پذیری خود قرار دارد.

عبدالکریم الحوثی ادامه داد، مقایسه وضعیت امنیتی میان مناطق تحت تسلط شورای عالی سیاسی یمن (معادل نهاد ریاست‌جمهوری) و مناطق تحت اشغال ائتلاف بیانگر این واقعیت است.

وی تصریح کرد، علی‌رغم تأثیرات منفی تجاوز به یمن ومحاصره ، این خود یک انگیزه و محرک بود زیرا سران و دستگاه‌های امنیتی را به سمت خلق راه‌حل‌های جدید و مفید در کشف جرم کرد و دستگاه‌های امنیتی موفق شدند قبل از انجام این جرائم، آن را کشف و خنثی‌سازی کنند.

الحوثی درباره عملیات «فاحبط اعمالهم» که طی آن دو هسته تروریستی بزرگ وابسته به ائتلاف سعودی کشف و خنثی شد، گفت: این عملیات یک پیروزی امنیتی و اطلاعاتی برای ملت یمن و شکست امنیتی و اطلاعاتی بزرگ برای عربستان و امارات و دیگر اعضای ائتلاف متجاوز بود و توطئه‌ها و طرح‌های جنایتکارانه آنها را به شکست کشانید. این عملیات مسیر رو به جلوی پیروزی‌های دستگاه‌های امنیتی را به برکت هماهنگی، کار سخت و مداوم و تلاش‌های نیروهای امنیتی در راه تحقق ثبات و مقابله با تجاوز و برنامه‌های آن را نشان داد.

وی در ادامه گفت، دولت نجات ملی یمن راهبردی طولانی مدت برای آموزش نیروهای امنیتی در پیش گرفته و این موضوع با وجود چالش‎های موجود کنونی ادامه خواهد داشت.

الحوثی در پایان تأکید کرد، تمام این موفقیت‌ها به برکت ایستادگی اسطوره‌‎ای ملت یمن است که معادلات را تغییر داد و «دشمن و مزدوران آن» را وارد مرحله شکست کرد.

بهمن‌ماه گذشته (۱۳۹۸) بود که «عبدالخالق العجری» سخنگوی وزارت کشور دولت نجات ملی یمن از یک عملیات امنیتی بزرگ و کشف دو هسته ترورریستی خبر داد که به دست سازمان اطلاعات عربستان سعودی و اماراتی اداره می‌شده‌اند و اقدامات تخریبی انجام می‌داده‌اند.

جاسوسان بازداشت شده اعتراف کردند، که اطلاعات خود را در زمینه‌های مختلف از یمن جمع‌آوری و به هسته اصلی در عربستان تحویل می‌داده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها