شهر «صرمان» به طور کامل به دست دولت وفاق ملی لیبی افتاد

شهر «صرمان» به طور کامل به دست دولت وفاق ملی لیبی افتاد
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 17:31

نیروهای دولت وفاق ملی لیبی شهر «صرمان» در غرب پایتخت این کشور را از کنترل عناصر وابسته به «خلیفه حفتر» خارج کردند.

العالم - لیبی

منابع خبری لیبیایی از تسلط کامل نیروهای دولت وفاق ملی لیبی بر شهر «صرمان» در غرب «طرابلس» خبر دادند.

به نوشته الجزیره، این شهر پس از درگیری‌های شدید به طور کامل از کنترل نیروهای وابسته به «خلیفه حفتر» خارج شده است.

ظهر امروز «مصطفی المجعی» سخنگوی نیروهای موسوم به «برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی گفته بود که این نیروها به مرکز شهر رسیده‌ و چندین مرکز وابسته به شبه نظامیان خلیفه حفتر را به کنترل خود در آورده‌اند و این شبه نظامیان به هنگام فرار، تجهیزات نظامی بسیاری را از خود به جا گذاشته‌اند.

به نوشته وبگاه القدس العربی، در همین جال درگیری‌ها در شهر «صبراته» در غرب طرابلس نیز شدید گزارش شده است و به گفته «محمد قنونو» سخنگوی دولت وفاق ملی، جنگنده‌های این دولت، اتاق عملیات وابسته به شبه نظامیان «خلیفه حفتر» را در شهر «صبراته» بمباران کردند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها