نماینده عراقی: نیروهای عراقی قادر به تامین امنیت عموم مناطق کشور هستند

نماینده عراقی: نیروهای عراقی قادر به تامین امنیت عموم مناطق کشور هستند
دوشنبه 25 فروردين 1399 - 19:15

عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد: نیروهای عراقی قادر به تامین امنیت عموم مناطق عراق هستند و هرگز از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی متاثر نخواهند شد.

العالم - عراق

عضو پارلمان عراق هر گونه ارتباط میان عقب نشینی نظامیان آمریکایی از برخی پایگا‌ه‌هایشان در عراق با افزایش حملات عناصر باقیمانده داعش در برخی استان‌ها را تکذیب کرد.

«فالح الزیادی» عضو کمیته امنیت پارلمان عراق گفت که گروهک تروریستی داعش پس از شکست خود در عراق به غارها و مخفیگاه‌های خود در مناطق صعب العبور پناه آورده است حتی آن زمان هم که نیروهای ائتلاف از پایگاه‌های نظامی خود عقب نشینی نکرده بودند.

الزیادی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «تحرکات عناصر داعش در برخی مناطق عراقی گهگاه رو به افزایش نهاده است و البته این حملات حتی قبل از عقب نشینی نیروهای ائتلاف ادامه داشت».

این عضو پارلمان عراق تاکید کرد: «نیروهای عراقی قادر به تامین امنیت عموم مناطق عراق هستند و هرگز از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی متاثر نخواهند شد».

الزیادی ادامه داد: «مشغولیت نیروهای امنیتی و واحدهای نظامی به وضعیت سلامت و عملیات مربوط به قانون منع آمد و شد به دلیل مقابله با شیوع کرونا منجر به افزایش تحرکات داعش در برخی مناطق شده است».

عناصر تروریستی در هفته‌‌های اخیر حملات پراکنده خود را علیه نیروهای امنیتی عراق به خصوص در استان‌های دیالی، صلاح الدین و الانبار افزایش داده است.

نیروهای الحشد الشعبی با همکاری ارتش عراق از بامداد پنجشنبه گذشته (9 آوریل)، عملیات امنیتی گسترده‌ را با نام «ابطال النصر» در مناطق مرزی غرب و جنوب غربی استان الانبار (غرب عراق) آغاز و هدف از آن را تامین امنیت مرزهای غربی عراق و مناطق صحرایی در بخش جنوب غربی استان الانبار اعلام کردند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها