اقدامات جدید ارتش و الحشد الشعبی عراق برای مقابله با بقایای داعش

اقدامات جدید ارتش و الحشد الشعبی عراق برای مقابله با بقایای داعش
سه شنبه 26 فروردين 1399 - 16:07

همزمان با تشدید عملیات‌های تروریستی بقایای داعش در مناطق مختلف شمال و غرب عراق، ارتش و الحشد الشعبی از آغاز اقدامات جدید برای مقابله با این عناصر خبر دادند.

العالم - عراق

برخی مسئولان نظامی فرماندهی عملیات مشترک (ارتش) و الحشد الشعبی عراق امروز از اقدامات جدید در سراسر کشور برای مقابله با حملات بقایای داعش خبر دادند.

الحشد الشعبی در وبسایت اطلاع‌رسانی خود امروز از آغاز عملیاتی جدید در غرب عراق خبر داد. احمد نصرالله فرمانده عملیات الانبار در الحشد در بیانیه‌ای گفت، این عملیات از منطقه و وادی سد الغرب به سمت مناطق صعب‌العبور آغاز شده و شامل همه مناطقی می‌شود که احتمال می‌رود عناصر داعش بتوانند در آن مخفی شوند.

همچنین وبگاه «العربی الجدید» به نقل از مسئولانی در ارتش عراق گزارش کرد که از جمله اقدامات فعال‌سازی همکاری اطلاعاتی ساکنان محلی، اجرای عملیات یورش، تفتیش و بازرسی مناطق صحرایی و کوهستانی به ویژه مناطق نزدیک به روستاها و شهرهایی است که شاهد حملات تروریستی بوده‌اند.

از اوایل ماه جاری میلادی تا کنون عراق شاهد دستکم ده عملیات تروریستی داعش بوده که طی آن شماری از نیروهای امنیتی و شهروندان کشته و زخمی شدند. شهر کرکوک در صدر شهرهایی قرار دارد که شاهد بیشترین حملات تروریستی بود و پس از آن نیز صلاح‌الدین و دیالی قرار دارد.

یک مسئول نظامی عراق در فرماندهی عملیات مشترک نیز حملات داعش را «خطرناک» توصیف کرد و گفت که بزودی عملیات نظامی برای پاکسازی مناطق مختلفی که در روزهای گذشته شاهد حملات تروریستی بودند، آغاز خواهد شد.

به گفته وی، استراتژی جدیدی در این مناطق از طریق تقویت حضور امنیتی و نظامی و تلاش برای دریافت اطلاعات از شهروندان و اجرای عملیات‌هایی در مناطقی که احتمال حضور عناصر داعشی در آن وجود دارد، اجرا خواهد شد و همه این اقدامات نیز با همکای ارتش و نیروی هوایی عراق انجام خواهد شد.

در همین ارتباط «نجاح الشمری» وزیر دفاع عراق از تشدید تلاش‌های اطلاعاتی برای مقابله با بقایای داعش خبر داد.

طبق گزارش وزارت دفاع عراق، الشمری روز دوشنبه (دیروز) نشستی را در اداره اطلاعات، امنیت و بخش اطلاعات نظامی با فرماندهان برگزار کرد و طی آن مبارزه با عناصر باقی مانده داعش بررسی شد.

وی تأکید کرد که نباید به داعش فرصت داد تا از شرایط کنونی کشور سوء استفاده کند لذا تشدید تلاش‌های اطلاعاتی و جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن ضروری است .

در همین ارتباط نیروهای عراقی در عملیات نظامی علیه داعش در وادی الشای واقع در استان کرکوک، ۲۳ داعشی را به قتل رساندند.

«احمد الحمدانی» کارشناس امور عراق در این باره گفت که افزایش حجم حملات داعش در شرایط کنونی و پس از کشته شدن «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش قابل پیش‌بینی بود.

او افزود که البته نمی‌توان گفت که این حملات تا الان خارج از کنترل بود یا اینکه بر پرونده امنیتی اثر گذاشته است به خصوص که بیشتر این حملات بر مناطق دوردست متمرکز بوده است.

پربیننده ترین خبرها