برگزاری انتخابات پارلمانی در کره‌جنوبی زیر سایه کرونا

برگزاری انتخابات پارلمانی در کره‌جنوبی زیر سایه کرونا
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 07:42

مردم کره‌جنوبی روز چهارشنبه برای انتخاب اعضای پارلمان پای صندوق‌های رأی رفتند.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، کره‌جنوبی نخستین کشوری است که پس از شیوع گسترده ویروس کرونا انتخاباتی سراسری را برگزار می‌کند. مردم این کشور امروز برای انتخاب نمایندگان پارلمان، با رعایت اصول بهداشتی پای صندوق‌های رأی رفتند.
حدود ۱۴ هزار مرکز رأی‌گیری در کره‌جنوبی وظیفه مدیریت انتخابات را بر عهده دارند. مردم در زمان ورود به این مراکز باید از ماسک استفاده کنند و درجه حرارت آن‌ها نیز بررسی می‌شود. اگر دمای بدن افراد از ۳۷.۵ درجه سلسیوس بیشتر باشد، به گیشه‌ای ویژه منتقل می‌شوند. همچنین همه افراد باید در زمان درج رأی، از مواد ضدعفونی‌کننده و دست‌کش پلاستیکی استفاده کنند و فاصله افراد نیز نباید از ۱ متر کمتر باشد.

این انتخابات در ۲ سال پایانی زمامداری رئیس‌جمهور مون، در تعیین سیاست‌هایی نظیر آینده روابط با کره‌شمالی، ایجاد مشاغل جدید و افزایش حداقل دستمزد نقش مؤثری ایفا می‌کند.

کره‌جنوبی توانسته است به لطف انجام آزمایش‌های دقیق و بررسی افراد نزدیک به مبتلایان کرونا، بیماری کووید-۱۹ را به گونه‌ای چشمگیر کنترل کند. روز سه‌شنبه تنها ابتلای ۲۷ نفر به ویروس کرونا در این کشور ثبت شد که آمار مبتلایان را به ۱۰ هزار و ۵۶۴ نفر افزایش داد. اما مقامات کره‌ای درباره احتمال بازگشت ویروس و افزایش موارد ابتلا هشدار می‌دهند.

پربیننده ترین خبرها