دبیرکل سازمان ملل: حالا زمان کاهش بودجه سازمان بهداشت جهانی نیست

دبیرکل سازمان ملل: حالا زمان کاهش بودجه سازمان بهداشت جهانی نیست
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 07:31

پس از آن که رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد واشینگتن تامین بودجه سازمان بهداشت جهانی را به دلیل قصور در مقابله با شیوع ویروس کرونا تعلیق می‌کند، دبیرکل سازمان ملل گفت، حالا زمان کاهش کمک‌ها به این نهاد بین المللی نیست.

العالم - به نقل از رویترز، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در بیانیه‌ای اعلام کرد حالا زمان كاهش منابع فعالیت‌های سازمان بهداشت جهانی یا هر سازمان بشردوستانه‌ی درگیر با شیوع ویروس کرونا نیست.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: حالا زمان اتحاد و همکاری جامعه بین‌المللی برای همبستگی جهت متوقف کردن این ویروس و پیامدهای ویرانگر آن است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان کنفرانس خبری روزانه خود، تاکید کرد سازمان بهداشت جهانی در انجام وظیفه اصلی خود ناکام بوده و می‌بایست در این باره پاسخگو باشد.

وی همچنین این نهاد وابسته به سازمان ملل را به جانبداری و گرایش به چین متهم کرد.

دونالد ترامپ از هفته گذشته ضمن انتقاد از نقش سازمان بهداشت جهانی در جریان مقابله با ویروس کرونا گفته بود که نقش این نهاد مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خصوص تعلیق کمک مالی آمریکا به این نهاد تصمیم‌گیری خواهد شد.

ترامپ، سازمان بهداشت جهانی را به جانبداری از چین متهم کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه این بیانیه تاکید کرده است، سازمان بهداشت جهانی با هزاران نفر از کارمندان خود در سراسر جهان در حال کمک به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است. سازمان بهداشت جهانی «در خط مقدم» در حال کمک اعضای خود، به ویژه به کشورهای آسیب‌پذیر، از طریق ارائه راهنمایی، آموزش و تجهیزات برای نجات جان انسان‌ها است.

آنتونیو گوترش همچنین اظهار داشت، من اعتقاد دارم كه باید از سازمان بهداشت جهانی حمایت شود، زیرا این امر برای تلاش‌های جهان به منظور پیروزی در جنگ علیه کووید ۱۹ كاملاً حیاتی است.

پربیننده ترین خبرها