نمایندگان کنگره: ترامپ از اشتباهات دولتش در واکنش به شیوع کرونا چشم پوشی می‌کند

نمایندگان کنگره: ترامپ از اشتباهات دولتش در واکنش به شیوع کرونا چشم پوشی می‌کند
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 11:54

نمایندگان کنگره به شدت تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا در قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی را محکوم کردند.

العالم-آمریکا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کنگره، نمایندگان دموکرات آمریکا سه شنبه تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در قطع کمک‌های مالی و بودجه سازمان بهداشت جهانی را محکوم کردند.

بر اساس این گزارش، ترامپ پیش از این تصمیم گرفته است تا به بهانه روش مدیریت سازمان بهداشت جهانی در مقابله با شیوع ویروس کرونا، منابع مالی و بودجه این سازمان را قطع کند.

ترامپ در اظهاراتی در روز سه شنبه مدعی شده است که سازمان بهداشت جهانی در مقابله با بحران شیوع ویروس کرونا، سوء مدیریت داشته است.

ترامپ در این باره گفت: واقعیت این است که سازمان بهداشت جهانی در دستیابی به اطلاعات دقیق و به اشتراک گذاری به موقع و شفاف این اطلاعات ناکام بوده است.

پاتریک لیهی نماینده ارشد دموکرات در این باره گفت: این اقدام دولت ترامپ به معنای قطع ارسال مهمات برای یک متحد است، آن هم در شرایطی که دشمن بسیار نزدیک شده است.

وی افزود: کاخ سفید به خوبی می‌داند که از همان ابتدا برای برخورد و مقابله با شیوع ویروس کرونا عملکرد مناسب و درستی نداشته و بارها به هشدارها بی توجهی کرده است. دولت ترامپ حاضر به پذیرش مسئولیت مربوط به مرگ شهروندان آمریکایی به خاطر ویروس کرونا نیست و دیگران را سرزنش کرده و گناه را به گردن آنها می‌اندازد.

برایان شاتز دیگر نماینده دموکرات نیز گفت: چرا ترامپ در این باره توضیح نمی‌دهد که کره جنوبی و آمریکا تقریبا در زمان مشابهی نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را تشخیص دادند ولی کره جنوبی مانع از مرگ و میر گسترده شهروندانش شده است.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها