توکیو: بدون اقدامات پیشگیرانه علیه کرونا، 400 هزار نفر قربانی می‌شدند

توکیو: بدون اقدامات پیشگیرانه علیه کرونا، 400 هزار نفر قربانی می‌شدند
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 12:15

دولت ژاپن ضمن تأکید بر لزوم رعایت قوانین پیشگیرانه نظیر قرنطینه گفت، اگر این قوانین اعمال نمی‌شدد در این کشور چیزی حدود 400 هزار نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جانشان را از دست می‌دادند.

العالم - کرونا در جهان

دولت ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد اگر اقدامات پیشگیرانه نظیر قرنطینه اجرا نمی‌شد، چیزی حدود ۴۰۰ هزار نفر در این کشور به دلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، نتایج تحقیقات تیمی در وزارت بهداشت ژاپن که بر روی خوشه‌بندی موارد ابتلا به ویروس کرونا انجام شد، پیش‌بینی کرد در صورت عدم اجرای اقدامات پیش‌گیرانه در سطح کشور، تعداد افرادی که ممکن بود ۸۵۰ هزار نفر به‌خاطر وخامت حالشان به دستگاه کمک تنفسی احتیاج پیدا کنند.

نتایج این تحقیقات که در روزنامه‌های «آساهی» و «کیودو» نیز منتشر شدند، نشان داد این احتمال نیز وجود داشت که ۴۰۰ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست بدهند.

همچنین «یوشیهیده سوگا» سخنگوی دولت ژاپن روز چهارشنبه گفت، مردم باید از تمام توان خود بهره بگیرند تا به میزان هفتاد درصد تماس خود را با دیگر افراد کاهش دهند.

او همچنین اعلام کرد دولت در نظر دارد به درخواست حزب «کومیتو» ژاپن درخصوص اعطای ۹۳۳ دلار به هر فرد جهت جبران زیان وارد شده به کسب‌وکارها، رسیدگی کند.

وزارت بهداشت ژاپن روز چهارشنبه اعلام کرد که طی چند ساعت اخیر و بر اساس تست پی.سی.آر (PCR) انجام شده، جواب آزمایش ابتلای ۲۱۵ نفر به ویروس کرونا مثبت است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، شمار کل مبتلایان در ژاپن تا کنون ۸۱۰۰ مورد و تعداد کل جان‌باختگان بر اثر این بیماری نیز ۱۴۶ نفر است.

فارس

پربیننده ترین خبرها