خون هایی که گریبانگیر بن سلمان می شود

خون هایی که گریبانگیر بن سلمان می شود
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 18:21

نیروهای امنیتی عربستان سعودی چند روز قبل خانه فردی به نام عبدالرحیم الحویطی را در روستای الخریبه بر سر وی و خانواده اش خراب کردند که به کشته شدنش انجامید.

العالم - عربستان سعودی

علت تخریب این روستا، آماده کردن منطقه برای اجرای پروژه گردشگری محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی به نام نیوم است.

این قتل جنجال زیادی را در شبکه های اجتماعی سعودی و خارجی ایجاد کرده است چرا که کاربران شبکه های اجتماعی معتقدند مزدوران بن سلمان می توانستند با اعطای یک خانه جایگزین مانع قتل الحویطی شوند.

این قتل خشم گسترده مردم این کشور را در پی داشت، اما بوق های تبلیغاتی بن سلمان به جای ابراز شرمندگی از این قتل فجیع، الحویطی را تروریستی معرفی کردند که دارای اندیشه های افراط گرایانه و منفی بوده است!

کارشناسان معتقدند، بن سلمان با قتل الحویطی در واقع کوشید به مردم این منطقه بفهماند که برای وی جان آنان مهم نیست بلکه احداث منطقه گردشگری و تفریحی مهم است بنابراین بهتر است بدون آنکه دردسر درست کنند از خانه هایشان بروند در غیر این صورت کشته خواهند شد!

مردم عربستان سعودی به ویژه شیعیان با جنایات بن سلمان که قدرت را در این کشور غصب کرده است، کاملا آشنا هستند، تخریب خانه های شیعیان در العوامیه در شرق عربستان سعودی، اعدام آیت الله نمر باقر النمر که فقط و فقط اعطای حق قانونی به شیعیان را خواستار بود و اره کردن جمال خاشقچی، بهترین گواه بر این مدعاست.

بسیاری می پرسند که به چه دلیل، بن سلمان هیچ هراسی از بازخواست شدن به خاطر جنایاتش ندارد، علت آن است که وی از حمایت کامل دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا برخوردار است چرا که بن سلمان تمام اموال کشورش را در ازای این حمایت به ترامپ پیشکش کرده است، به همین دلیل بود که ترامپ برای نجات بن سلمان از عاقبت جنایاتش به ویژه درباره قتل خاشقچی در برابر تمام دنیا ایستاد که البته به همین خاطر، نیمی از درآمد نفت عربستان سعودی در سالهای آینده را به دست آورده است.

اما بن سلمان و ترامپ یک واقعیت ازلی و ابدی را فراموش کرده اند و آن اینکه ظلم هرگز پایدار نمی ماند و خونهایی که بن سلمان با حمایت ترامپ بر زمین ریخته است، روزی گریبانگیرش خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها