تکذیب اختلاف و درگیری دو حزب مطرح کردستان عراق

تکذیب اختلاف و درگیری دو حزب مطرح کردستان عراق
چهارشنبه 27 فروردين 1399 - 17:47

یک نماینده حزب «اتحاد میهنی کردستان» اخبار مبنی بر وجود درگیری میان این حزب و حزب «دموکرات کردستان» را تکذیب کرد.

العالم - عراق

«حسن آلی» نماینده حزب «اتحاد میهنی کردستان»، امروز (چهارشنبه)، اخبار مبنی بر وجود اختلاف میان این حزب و حزب «دموکرات کردستان» بر سر مناصب مختص احزاب کُرد در کابینه «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه عراق را تکذیب کرد.

عضو اتحاد میهنی کردستان در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «اخبار منتشر شده درباره وجود اختلاف میان دو حزب دموکرات کردستان و اتحاد میهنی بر سر پست‌های اختصاص داده شده به کُرد‌ها در دولت جدید صحت ندارد».

حسن آلی در ادامه تأکید کرد که تمام اخبار منتشر شده در این خصوص صحبت‌ رسانه‌هاست و صحت ندارد. او همچنین تأکید کرد که حزب اتحاد میهنی کردستان بطور دائم با حزب دموکرات در خصوص دستیابی به مواضع مشترک بر سر مطالبات کُردها گفت‌و‌گو می‌کند تا آن را به مأمور تشکیل کابینه عراق ارائه کنند.

این عضو اتحاد میهنی کردستان همچنین گفت که هدف اصلی احزاب کُرد پست‌های وزارتی نیست بلکه حفاظت از حقوق مردم کردستان و بویژه موضوع حقوق ماهیانه کارمندان و بودجه هدف اصلی این احزاب است.

در همین ارتباط، یک منبع سیاسی، امروز، از آغاز درگیری‌های سیاسی شدید میان دو حزب حاکم در منطقه کردستان و حتی درگیری‌ مسلحانه میان طرفداران آنها خبر داده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها