درخواست «کنگره ملی اسلامی» از ریاض برای آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی

درخواست «کنگره ملی اسلامی» از ریاض برای آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 11:22

هماهنگ‌کننده کنگره ملی اسلامی مغرب در نامه‌ای خطاب به شاه عربستان سعودی خواستار آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی در این کشور شد.

العالم - مغرب

«خالد السفیانی» هماهنگ‌کننده کنگره ملی اسلامی مغرب نامه‌ای سرگشاده به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربسستان سعودی نوشت و درخواست کرد، بازداشت‌شدگان فلسطینی در این کشور آزاد شوند.

بر اساس گزارش وبگاه فلسطینی «الرساله»، السفیانی در ابتدای نامه خود به شرایط سخت کنونی در جهان با توجه به شیوع کرونا و تهدید آن علیه زندانیان پرداخت.

وی ادامه داد، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا با بهره‌برداری از مشغولیت جهان به ویروس کرونا در حال اجرای برخی اقدامات علیه قدس و مصادره اراضی در چارچوب «معامله قرن» هستند.

السفیانی تأکید کرد: اما در هر شرایطی، فلسطین و قدس باید مورد توجه ما باشد و کرونا و هیچ ویروس دیگری مانند ویروس خبیث صهیونیستی نیست و هیچ چیزی نمی‌تواند شانه‌خالی کردن ما از قدس و مقدسات و یک دانه شن از فلسطین را شفاعت کند زیرا امانتی به گردن ماست و حمایت از ساکنان آن و مقابله با توطئه‌ها و حیله‌ها علیه فلسطین به عهده ما قرار دارد.

وی در پایان خطاب به شاه سعودی ابراز امیدواری کرد، وی دستور آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی و در مقدمه آنها «محمد صالح الخضری» نماینده پیشین حماس در عربستان و تمام بازداشت‌شدگان اندیشه در این کشور را آزاد کند.

عربستان سعودی از سال گذشته بیش از شصت فلسطینی و اردنی را بازداشت کرده که شناخته‌شده‌ترین آنها محمد الخضری نماینده پیشین حماس در این کشور است.

اولین جلسه محاکمه این افراد با اتهاماتی مانند ارتباط با «گروهی تروریستی» و جمع‌آوری کمک برای فلسطینی‌ها در غزه برگزار شده و درخواست‌های فلسطینی و بین‌المللی برای آزادی آنها راه به جایی نبرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها