شمار مبتلایان در فلسطین اشغالی به ۱۲۵۹۱ نفر رسید

شمار مبتلایان در فلسطین اشغالی به ۱۲۵۹۱ نفر رسید
پنج‌شنبه 28 فروردين 1399 - 13:20

علی‌رغم تدابیر سختگیرانه و قرنطینه عمومی که در فلسطین اشغالی برقرار شده، ویروس کرونا همچنان در حال گسترش در این منطقه است.

العالم - فلسطین اشغالی

بر اساس آمار اعلامی رژیم صهیونیستی، تعداد مبتلایان به ویروس «کووید۱۹» در فلسطین اشغالی طی بیست‌وچهار ساعت گذشته به دوازده هزار و ششصد نفر نزدیک شده است.

وزارت بهداشت این رژیم امروز (پنجشنبه) گزارش داد از روز گذشته تا کنون ۳۹۱ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه، با احتساب تعداد ابتلاهای جدید، شمار کل مبتلایان به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی به ۱۲۵۹۱ نفر افزایش یافت که حال ۱۷۴ نفر از آنها وخیم است.

همچنین با جان باختن ۱۴ نفر دیگر، تعداد قربانیان کرونا در فلسطین اشغالی نیز به ۱۴۰ نفر افزایش یافت.

پیش از این، «موشه بار سیمان تُو» مدیرکل وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در مصاحبه با کانال ۱۲ این رژیم به کمبودهای موجود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اذعان کرده اما در عین حال گفته بود: «ما همانند همه دولت‌ها مشکلاتی داریم».

این در حالی است که گزارش محرمانه‌ای در پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی برای مقابله با ویروس جدید کرونا، تجهیزات درمانی کافی ندارد.

مسئولان آسایشگاه‌ها و خانه‌های سالمندان در فلسطین اشغالی می‌گویند به دلیل بی‌توجهی رژیم تل‌آویو به این اماکن در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، میزان مرگ‌ومیر آنها رو به افزایش است.

روز گذشته نیز رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نظامیان صهیونیست با حمله به کلینیک آزمایش ابتلا به کرونا در قدس شرقی، کادر درمانی فلسطینی آن را بازداشت کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها