اختلاف میان احزاب سُنی در پارلمان عراق

اختلاف میان احزاب سُنی در پارلمان عراق
جمعه 29 فروردين 1399 - 12:37

یک نماینده مستقل عراقی با بیان اینکه احزاب سُنی در پارلمان عراق به اختلاف برخوردند، گفت که احتمالا این اختلافات رأی اعتماد به کابینه جدید را با مشکل مواجه کند.

العالم - عراق

«باسم خشان» نماینده پارلمان عراق ضمن اعلام اینکه فراکسیون‌های سُنی در پارلمان عراق بر سر انتخاب نماینده خود در کابینه جدید به اختلاف برخوردند، گفت که احتمالا این اختلافات بر سر راه تأیید کابینه جدید که «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل آن است، مانع ایجاد کنند.

این نماینده عراقی در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «المعلومه» گفت: «کابینه جدید با تعداد معینی که پیشتر بر سر آن توافق شده، میان فراکسیون‌های سیاسی تقسیم خواهد شد، در این صورت، سهم‌خواهی باری دیگر و بر خلاف خواسته مردم به میان خواهد آمد».

باسم خشان در ادامه گفت که اختلافی که در فرایند سیاسی روی خواهد داد، مربوط به نماینده احزاب سُنی است؛ بطوریکه این احزاب بر سر اینکه چه کسی در دولت جدید نماینده آنها باشد، درگیر خواهند شد.

این نماینده عراقی عنوان کرد که «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق، پس از آنکه به پست ریاست پارلمان دست یافت،‌ برخی همراهان خود را از دست داد که این اختلاف می‌تواند مانعی بر سر راه رأی اعتماد به کابینه جدید باشد.

در همین ارتباط، «حنین القدو» نماینده ائتلاف «الفتح» در پارلمان عراق، از مطالبه احزاب سنی از «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه عراق و گرفتن سهم شش کرسی وزارتی در کابینه او طی مذاکرات جاری خبر داده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها