افزایش شمار مرگ و میر پنهان و اعلام نشده در خانه های سالمندان آمریکا 

افزایش شمار مرگ و میر پنهان و اعلام نشده در خانه های سالمندان آمریکا 
شنبه 30 فروردين 1399 - 07:52

گزارشات جدید رسانه ها درحالی بیانگر افزایش آمار مرگ و میر پنهان و اعلام نشده در خانه‌های سالمندان آمریکا است که شیوع ویروس کرونا در این کشور همچنان به طور روزانه در حال گسترش است.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در نوزده خانه سالمندان در ایالت نیویورک ۲۰ مورد مرگ و میر یا بیشتر اتفاق افتاده که با ویروس همه گیری کرونا مرتبط است.

براساس نظرسنجی که ایالت نیویورک منتشر کرده، یکی از خانه‌های سالمندان در بروکلین گزارش مرگ ۵۵ نفر را در این مرکز تایید کرده و علاوه براین چهار خانه سالمندان در جزایر برونکس، کوئینز و جزیره استاتن آمار بالای ۴۰ مرگ و میر را به ثبت رسانده‌اند.

این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که رسانه‌ها اخباری در مورد نگهداشتن اجساد در انبارهای خانه سالمندان با توجه به ورود بیماری کووید ۱۹ به آنجا منتشر کرده‌اند.

ایالت کانکتیکات آمریکا نیز لیست مشابهی را منتشر و گزارش کرده که در هشت خانه سالمندان حداقل ۱۰ نفر از سالمندان آنان جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه براین روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه نوشت که پلیس آمریکا اجساد ۱۷ تن را در یک خانه سالمندان در ایالت نیوجرسی این کشور درحالی کشف کرد که روی هم قرار گرفته بودند و احتمال داده می‌شود به ویروس کرونا «کووید ۱۹» مبتلا بوده‌اند.

در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: اجساد روز دوشنبه گذشته دریک ساختمان توانبخشی درشهر اندوفر کشف شدند که از بزرگترین خانه‌های نگهداری سالمندان در ایالت نیوجرسی است و بشدت تحت تاثیر کرونا قرار دارد.

نیویورک تایمز با بیان اینکه «علت دقیق جان باختن این ۱۷ تن هنوز مشخص نیست»، افزود: ۲۶ تن از میان ۶۸ نفری که اخیرا در این مرکز جان خود را از دست داده‌اند به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده بودند.

پلیس آمریکا تاکنون تعداد اجساد کشف شده را مورد تایید قرار نداده است.

به گزارش ایرنا، براساس آمار رسمی، تاکنون (شامگاه جمعه) بیش از ۶۸۶ هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا (کووید ۱۹) مبتلا شده و در این میان بیش از ۳۵ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند.

بیشترین آمار مبتلایان به کرونا در ایالت نیویورک و سپس ایالت نیوجرسی آمریکا اعلام شده است.

پربیننده ترین خبرها