شبه نظامیان ترامپ در میشیگان؛ پیروزی در انتخابات و یا جنگ داخلی!

شبه نظامیان ترامپ در میشیگان؛ پیروزی در انتخابات و یا جنگ داخلی!
شنبه 30 فروردين 1399 - 18:03

همه به یاد می آوریم که چگونه دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در ماه مارس سال گذشته تهدید کرد که اگر دموکرات ها بتوانند او را از منصبش برکنار کنند، جنگی داخلی در کشور به راه خواهد انداخت.

العالم ـ آمریکا

این سخنان ترامپ در واقع اقتباسی از سخنان مشاور دینی اش کشیش رابرت جفرس است که گفته بود: چنانچه دموکرات‌ها ترامپ را از مسئولیتش برکنار کنند، شکافی در آمریکا به وجود می‌آید که هرگز التیام نخواهد یافت.

در آن زمان این توئیت ترامپ چندان مورد توجه قرار نگرفت و کسی آن را جدی نگرفت زیرا گمان می کردند که این سخن یکی دیگر از سخنان نابخردانه ترامپ است؛ زیرا پیش از این در سال 2017 نیز ترامپ تظاهرات نازی ها در شارلوتزویل را در ایالت ویرجینیا که به کشته و زخمی شدن بسیاری از افراد منجر شد، تایید کرد اما به نظر می رسد که سخنان اخیر ترامپ درباره آمادگی هواداران نژادپرستش و افراطگرایان برای راه اندازی جنگی داخلی جهت حمایت از او و افکارش، دیگر فقط یک تهدید صرف نیست؛ زیرا روز گذشته، تظاهرکنندگانی سلاح به دست به خیابانهای میشیگان آمدند و پلاکاردهایی در تایید ترامپ به دست داشتند و به قوانین قرنطینه به سبب شیوع ویروس کرونا اعتراض داشتند.

این تظاهرات با حمایت ترامپ روبرو شد، ترامپ با حروف بزرگ در حساب رسمی خود در تویتر نوشت: "مینیسوتا را آزاد کنید، میشیگان را آزاد کنید، ویرجینیا را آزاد کنید"... این سه ایالتی است که دموکراتها در آن حاکم هستند و از ساکنان خواستند که در خانه های خود بمانند؛ پس از آنکه کرونا به کشته شدن بیش از 30 هزار نفر در آمریکا منجر شد.

حاکمان این ایالتها از توئیت ترامپ بسیار خشمگین شدند؛ زیرا او اقدامات خطرناک و غیرقانونی که ممکن است به خشونت بینجامد، تایید کرده بود؛ این اقدامات همچنین می تواند جان میلیون ها انسان را در معرض ابتلا به کرونا قرار دهد و تاکنون در میشیگان 2000 نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست داده بودند. در ایالت های ویرجینیا و مینیسوتا نیز به ترتیب تاکنون 208 و 87 نفر جان باختند.

دیگر مشخص شده است که توئیت های ترامپ در تشویق به اعتراض به قرنطینه و تهدید باندهای نژادپرست و افراطی هواداش برای راه اندازی جنگی داخلی در صورت ادامه یافتن قرنطینه برای کنترل شیوع کرونا، اهدافی سیاسی را دنبال می کنند. تمام این اقدامات در واقع به سبب کاهش محبوبیت ترامپ به خاطرسوء مدیریت وی در بحران کرونا است که بر اثر آن خسارتهای گسترده ای به آمریکا وارد شد و به تبع شانس پیروزی ترامپ در انتخابات را کاهش می دهد و این امر سبب شد تا ترامپ از هواداران نژادپرست و افراطی خود بخواهد تا سلاح به دست به خیابانها بیایند و قدرت نمایی کنند تا پیامی بدین مضمون به دموکراتها و مردم امریکا بدهند: "یا باید ترامپ در انتخابات پیروز شود یا خود را برای جنگی داخلی و آشوب آماده کنند".

پربیننده ترین خبرها