گانتز و نتانیاهو باز هم بر سر تشکیل کابینه توافق نکردند

گانتز و نتانیاهو باز هم بر سر تشکیل کابینه توافق نکردند
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 12:10

دیدار امروز رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی و نخست‌وزیر این رژیم برای تشکیل ائتلاف کابینه مجدداً بدون توافق به پایان رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی امروز (دوشنبه) گزارش دادند که «بنی گانتز» رئیس حزب آبی‌وسفید، بدون امضای توافق با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر فعلی این رژیم، اقامتگاه وی را ترک کرده است.

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، دیدار امروز نتانیاهو و گانتز در حالی بدون توافق بر سر تشکیل کابینه به پایان رسیده که گویا اختلافات دو طرف بر سر «کمیته انتصابات قضایی» هنوز ادامه دارد.

این پایگاه خبری به نقل از گزارش‌های عبری‌زبان نوشت گانتز - که همزمان ریاست پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) را نیز برعهده دارد - بعد از اتمام بی‌نتیجه دیدار با نتانیاهو، به کنست می‌رود تا مقدمات تصویب طرحی را که مانع نخست‌وزیری نتانیاهو می‌شود، فراهم کند.

«لاهاو هارکُف» تحلیلگر و ستون‌نویس روزنامه «جروزالم‌پست» نیز درباره عواقب عدم توافق دو طرف نوشت: «به نظر می‌رسد طرح‌های ممانعت از تداوم نخست‌وزیری نتانیاهو به دستور کار کنست باز می‌گردد».

«جیل هافمن» دیگر روزنامه‌نگار جروزالم‌پست نیز درباره احتمال تصویب شدن این طرح‌ها نوشت: «همزمان که گانتز اجازه می‌دهد طرح‌های ضد نتانیاهو پیش برود... این طرح‌ها دیگر مورد حمایت حزب او نیستند پس هیچ پُلی در پشت سرش را خراب نمی‌کند زیرا آن [طرح‌ها] برای تصویب از اکثریت برخوردار نیستند».

در حال تکمیل...

پربیننده ترین خبرها