رئیس جمهور برزیل و هوادارانش تجمع ضد قرنطینه برگزار کردند

رئیس جمهور برزیل و هوادارانش تجمع ضد قرنطینه برگزار کردند
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 13:06

رئیس جمهور راست‌گرای برزیل و هوادارانش با تجمع در پایتخت، خواستار لغو قرنطینه و بازگشایی کسب‌وکارها در این کشور شدند.

العالم - آمریکا

«ژایر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل و هوادارانش با برگزاری تجمعی در برازیلیا، خواستار لغو قرنطینه و تعطیلی کسب‌وکارها از سوی فرمانداران محلی شدند.

به نوشته روزنامه «نیویورک تایمز»، بولسونارو در جمع هوادارانش گفت: «همه باید در برزیل این را بدانند که طرف حساب خواسته مردم هستند».

رئیس جمهور برزیل گفت محدودیت‌هایی که از اواسط ماه مارس (اواخر اسفند) در این کشور اعمال شده‌اند، بیشتر از ویروس کرونا به زندگی و سلامت مردم آسیب وارد کرده‌اند.

علاوه بر تجمعی که در برازیلیا برگزار شد، چند شهر دیگر برزیل نیز شاهد تظاهرات‌های مشابهی بودند.

شرکت‌کنندگان در این تجمعات علاوه بر لغو قرنطینه و بازگشایی کسب‌وکارها، خواستار تعطیلی کنگره و دادگاه عالی برزیل و برقراری حکومت نظامی شدند.

بولسونارو که سیاست‌مداری راست‌گرا و از متحدان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا است، چند روز پیش وزیر بهداشت خود را که خواستار ادامه یافتن قرنطینه در برزیل شده بود، اخراج کرد.

این رئیس جمهور افراط گرا که گفته می‌شود چندی پیش خود به ویروس کرونا مبتلا شده بود، در حالی خواستار لغو اقدامات محدودکننده شده است که نزدیک به ۴۰ هزار نفر در کشورش به این بیماری مبتلا شده و نزدیک به ۲۵۰۰ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

میزان شیوع ویروس کرونا در برزیل به حدی است که حتی در میان قبایل بومی که در عمق جنگل‌های آمازون زندگی می‌کنند نیز گزارش شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها