پیروزی بایدن در انتخابات پُستی ایالت وایومینگ

پیروزی بایدن در انتخابات پُستی ایالت وایومینگ
دوشنبه 1 ارديبهشت 1399 - 16:44

طبق اعلام کمیته انتخابات حزب دموکرات در ایالت وایومینگ، جو بایدن توانست با ۷۲.۲ درصد آرا در انتخابات مقدماتی نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری در این ایالت پیروز شود.

العالم - آمریکا

حدود دو هفته پس از خروج «برنی سندرز» از کارزار مقدماتی نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و ماندن جو بایدن به عنوان تنها نامزد این رقابت، نتیجه انتخابات درون حزبی در ایالت وایومینگ منتشر شد.

به گزارش پایگاه هیل، جو بایدن معاون هشت ساله رئیس‌جمهور آمریکا در دولت باراک اوباما ضمن پیروزی در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری نامزدهای حزب دموکرات در ایالت وایومینگ، رای ۱۰ وکیل انتخاباتی (delegate) این ایالت را کسب کرده است.

بنا بر اعلام کمیته انتخابات حزب دموکرات در ایالت وایومینگ، بایدن توانست در این انتخابات که به دلیل مقابله با شیوع کرونا تنها از طریق ارسال برگه های رای به وسیله پُست انجام شد، ۷۲.۲ درصد آرا را جلب کرد.

برنی سندرز سناتور سوسیالیست آمریکا که دو هفته قبل ضمن خروج از کارزار مقدماتی ریاست جمهوری حزب دموکرات کنار کشیده و حمایت خود را از بایدن اعلام کرده بود، ۲۷.۸ درصد آرا را کسب کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، جو بایدن تا کنون آرای ۱۳۰۵ وکیل انتخاباتی را کسب کرده است.

طبق قوانین انتخاباتی در آمریکا هر نامزدی که بتواند رای ۱۹۹۱ وکیل انتخاباتی را کسب کند، نامزد نهایی یک حزب (دموکرات یا جمهوریخواه) در انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها