دست های پشت پرده احیای دوباره "داعش" در عراق، هدف چیست؟

دست های پشت پرده احیای دوباره
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 10:10

همه شواهد میدانی و مطالبی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند به وضوح نشان می دهند که آمریکا در احیای گروه تروریستی داعش در عراق دست دارد.

العالم - کشکول

این گروه تروریستی زیر ضربات خردکننده رزمندگان حشد الشعبی و نیروهای مسلح عراق فروپاشید اما امروز شاهد آن هستیم که آمریکا به منظور توجیه حضور غیر قانونی نیروهای تروریستی خود در عراق و سوریه این گروه تروریستی را دوباره احیا کرد است.

"داعش" در یک پروسه عجیب از اوایل آوریل جاری حدود 20 عملیات در استان های دیالی، صلاح الدین و کرکوک انجام داده است که در نتیجه آنها شماری از رزمندگان حشد الشعبی و نیروهای امنیتی و ارتش عراق به شهادت رسیده اند.

خطر این گروه تروریستی در عراق به حدی بالا گرفته است که نیروهای مسلح این کشور برای بمباران مواضع و مراکز تجمع آنها در منطقه الدور در استان صلاح الدین در مرکز عراق، ناچار به استفاده از جنگنده های اف 16 شده است.

همزمان با تشدید فعالیت های "داعش"، مرکز اطلاع رسانی دیجیتال عراق وابسته به دولت این کشور از بازگشت نوع دیگری از فعالیت های "داعش" در شبکه های اجتماعی خبر داد. اکانت های مربوط به اعضای این گروه تروریستی به طور عجیبی افزایش یافته است؛ این در حالی است که فیسبوک هیچ کاری برای مسدود کردن این اکانت ها و جلوگیری از شیوع دوباره این گروه و از سر گیری فعالیت هایش در شبکه های اجتماعی نکرده است. حال آنکه به گفته منابع امنیتی عراق، این بخش از فعالیت های این گروه تروریستی، خطری کمتر از فعالیت های میدانی آنها ندارد.

اگر نبود حمله های پیوسته و مکرر هوایی و موشکی و توپخانه ای به مواضع نیروهای حشد الشعبی در مرز عراق و سوریه و نیز حمله گروه های جوکر آمریکایی به مواضع و مقر حشد الشعبی در مرکز و جنوب عراق و جنگ روانی رسانه های آمریکایی و سعودی و اسرائیلی به این رزمندگان و انتقال عناصر "داعش" از زندان های قسد در سوریه به عراق آنهم تحت نظر و حمایت آمریکا و بالاخره جنایت تروریستی و خبیثانه آمریکا در ترور دو فرمانده پیروز مبارزه با "داعش"، یعنی شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس، هرگز این گروه تروریستی دوباره رنگ نور نمی دید.

آمریکا تصور می کرد در غیاب شهیدان سلیمانی و المهندس و شیوع ویروس کورونا و در سایه بحران سیاسی در عراق، فرصت مناسبی برای پیشبرد نقشه های قدیمی اش برای تقسیم عراق آنهم با استفاده از مهره سوخته اش یعنی "داعش" و با توسل به گفتمان شکست خورده فرقه ای و فتنه انگیزی علیه حشد الشعبی در مناطق آزادشده مرکز، غرب و شمال غرب عراق پیش آمده است، اما فراموش کرده بود که این نقشه اگر قابل اجرا بود از زمان سال 2003 و سراسر سال های گذشته، اجرا می شد. در واقع تنها عاملی که باعث شکست این نقشه شده است پایبندی ملت عراق به تمامی ارضی و استقلال کشورشان است. عراق کشوری نست که یکباره و بدون ریشه در جغرافیای سیاسی منطقه پدید آمده باشد. این کشور 7 هزار سال قبل از کشف آمریکا، وجود داشته است کما اینکه مردانی دارد که دولتمردان آمریکا از سال 2003 تا کنون عزم و غیرت آنها را دیده و سنجیده اند و اینجاست که باید گفت: آزموده را آزمودن خطاست.

پربیننده ترین خبرها