شیوخ سقطری پایان حضور شبه‌نظامیان در این استان را خواستار شدند

شیوخ سقطری پایان حضور شبه‌نظامیان در این استان را خواستار شدند
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 14:04

در پی شدت یافتن شورش برخی گردان‌های سقطری علیه دولت مستعفی یمن و پیوستن آن‌ها به شورای تحت حمایت امارات، شیوخ قبایل خواستار تخلیه این استان از شبه‌نظامیان شدند.

العالم - یمن

شیوخ قبایل استان سقطری مخالفت خود با شورش برخی یگان‌های نظامی علیه دولت مستعفی و پیوستن آن‌ها به شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات را اعلام کردند.

شیخ «جمعان خمیس مرجان» یکی از شیوخ و سرشناسان سقطری در این باره گفت که شیوخ سقطری روز دوشنبه نشستی را برای بررسی اوضاع این جزیره برگزار کردند.

او در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که آن‌ها توافق کردند تمامی نمادها و جایگاه‌های نظامی در شهر حدیبو مرکز استان سقطری برچیده شود و نیروها به اردوگاه‌های خود بازگردند.

آن‌ها همچنین خواستار بازگشت یگان‌های نظامی شورشی علیه دولت به نیروهای دولتی شدند.

جمعان افزود که در این نشست همچنین تأکید شد که بندر و فرودگاه سقطری بایستی تحت مدیریت و نظارت اداره محلی وابسته به دولت باشد و از هر گونه تشکیلات خارج از چارچوب دولت برای سیطره بر بندر و فرودگاه ممانعت کرد.

تنش‌های امنیتی در سقطری بین نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» و نیروهای شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات شدت گرفته است و سه‌شنبه گذشته گردان‌های نظامی علیه دولت هادی شورش کردند.

این شورش پس از آن رخ داد که نیروهای هادی اخیرا اردوگاه نیروهای امنیتی ویژه را پس از طرد نیروهای تحت حمایت امارات از این اردوگاه، به تصرف خود درآوردند.

۸ آوریل گذشته(۲۰ فروردین) نیز نیروهای شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات به منزل «رمزی محروس» استاندار سقطری هجوم برده و با نگهبان و نیروهای امنیتی درگیر شدند اما این هجوم ناکام مانده و سه نفر از مهاجمان بازداشت شدند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها