سخنگوی یونیفل: وضعیت در جنوب لبنان آرام است

سخنگوی یونیفل: وضعیت در جنوب لبنان آرام است
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 14:11

سخنگوی نیروهای حافظ صلح سازمان ملل به یک روزنامه لبنانی گفت، 'یونیفل' به کار خود برای جلوگیری از تنش میان لبنان و تل‌آویو ادامه می‌دهد و وضعیت آرام است.

العالم - فلسطین اشغالی

رژیم صهیونیستی مانند هر حادثه امنیتی دیگری در مرز لبنان و فلسطین اشغالی، این بار نیز تلاش کرد از بریده شدن فنس‌های مرزی برای تهدید ارتش لبنان و کوچک شمردن حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر «یونیفل» در جنوب لبنان بهره‌برداری کند.

بر اساس گزارش «الاخبار»، از لحظه اول پیدا شدن شکاف در سه نقطه از فنس‌های مرزی، تل‌آویو اعمال فشار خود بر یونیفل برای انجام تحقیق را آغاز کرد. سران ارتش رژیم صهیونیستی «استفانو دل کوول» فرمانده یونیفل را مسؤول این موضوع دانسته و خواستار تحقیق فوری شدند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی هر روز حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان را نقض می‌کند و حتی به قلب بیروت تجاوز می‌کند؛ مانند حمله پهپادی به «حی معوض» بیروت یا حمله به خودروی حامل نیروهای مقاومت در «جدیده یابوس» در مرز لبنان و سوریه.

الاخبار افزود: رژیم اسرائیل هر بار تلاش می‌کند قواعد کار نیروهای یونیفل را تغییر دهد و آنها را به سمت مکان‌ها و املاکی سوق دهد که قطعنامه ۱۷۰۱ آن را استثناء کرده و ورود به آن نیازمند حکم قضایی است.

در همین ارتباط، «اندریا تننتی» سخنگوی نیروهای یونیفل به الاخبار گفت: یونیفل از لحظه اول شلیک منور توسط ارتس اسرائیل وارد عمل شد تا تحقیقات را آغاز کند و بفهمد چه اتفاقی افتاده است.

وی ادامه داد: کار نیروهای حافظ صلح در جنوب (لبنان) ادامه دارد و وضعیت آرام است؛ تمامی اقدامات از لحظه اول بر روی منع تنش میان دو طرف متمرکز بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه گذشته از برچیده شدن فنس‌های کار گذاشته شده در مرز فلسطین اشغالی و لبنان و پیدا کردن شکافی در غرب الجلیل اشغالی خبر داد.

این اتفاق پس از آن رخ داد که رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته با نقض حریم هوایی لبنان، و در اقدامی تروریستی، یک خودرو را که ادعا شده متعلق به حزب‌الله (از نوع جیپ چروکی) با چهار سرنشین بوده، در مرز سوریه با لبنان هدف گرفت.

فارس

پربیننده ترین خبرها