جهاد اسلامی: کابینه فراگیر اسرائیل گامی رو به اجرای معامله قرن است

جهاد اسلامی: کابینه فراگیر اسرائیل گامی رو به اجرای معامله قرن است
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 17:33

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین توافق نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس ائتلاف آبی و سفید برای تشکیل کابینه فراگیر را گامی رو به اجرای طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن» خواند.

العالم-فلسطین اشغالی

«یوسف الحساینه» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به توافق «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید اعلام کرد، این اقدام، گامی رو به اجرای «معامله قرن» است که مسأله فلسطین را هدف گرفته است.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، الحساینه ادامه داد: "کابینه الحاق اسرائیلی" میان نتانیاهو و گانتز میزان افراط گرایی در رژیم اسرائیل را منعکس می‌کند همانگونه که سیلی جدید به تمام کسانی است که بر روی امکان ازسرگیری روند تسویه (راه‌حل‌ سیاسی) حساب باز کرده‌اند، راه‌حلی که جز از دست رفتن اراضی و مقدسات رهاورد دیگری برای ملت ما نداشت.

وی سپس تصریح کرد: خطرناکترین موضوع در توافق میان نتانیاهو و گانتز توافق بر آغاز تحمیل حاکمیت اسرائیل بر مناطق گسترده‌ای از کرانه باختری از ابتدای ژوئیه بر اساس طرح "دونالد ترامپ" رئیس‌جمهور آمریکا «معامله قرن» است؛ قانون نژادپرستانه کشور یهود نیز بدون تغییر باقی می‌ماند و این به معنای شروع عملی اجرای این قرارداد شوم است.

الحساینه در ادامه درباره پیامدها و خطرات متوجه مسأله فلسطین با الحاق تمام اراضی موسوم به منطقه «ج» در کرانه باختری که یک‌سوم مساحت آن است، یهودی‌سازی قدس و تحمیل تقسیم زمان و مکانی مسجدالاقصی و مقدسات هشدار داد.

وی در پایان بر ضرورت پایان دادن عملی به اختلافات داخلی میان تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی تأکید کرد و گفت، ادامه اختلافات به معنای اعطای فرصت بیشتر به رژیم صهیونیستی برای اجرای نقشه‌هایش است.

فارس

پربیننده ترین خبرها