انفجار خط لوله نفت سوریه در منطقه تحت اشغال آمریکا

انفجار خط لوله نفت سوریه در منطقه تحت اشغال آمریکا
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 19:05

خبرها از منفجر شدن بخشی از خطوط لوله انتقال نفت سوریه در منطقه تحت اشغال آمریکا در شهر "القحطانیه" در حومه "الحسکه" در شمال شرق سوریه توسط افراد ناشناس حکایت دارد.

العالم ـ سوریه

تارنمای دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه روز سه‌شنبه نوشت: این لوله انتقال نفت به صورت عمدی توسط افراد ناشناس منفجر شده و خسارت مادی زیادی به دنبال داشته است.

تاکنون از تلفات این انفجار گزارشی دریافت نشده است.

دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه تصریح کرده که این انفجار به دنبال هرج و مرج در مناطق تحت نفوذ "نیروهای دموکراتیک سوریه" (نیروهای تحت حمایت آمریکا) در شرق فرات انجام شده است.

۲۵ فروردین امسال روزنامه الوطن سوریه نوشت که اشغالگران آمریکایی، مزدوران سابق خود در مناطق "عین العرب" و "منبج" را برای ادامه سرقت نفت سوریه بار دیگر به خدمت گرفته‌اند.

این روزنامه به نقل از دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه اضافه کرد: نیروهای اشغالگر آمریکا با هدف ادامه سرقت نفت سوریه در حال تقویت و توسعه پایگاه‌های خود در استان‌های "دیرالزور" و جنوب " حسکه " هستند.

بر اساس این گزارش، اشغالگران آمریکایی ابتدا قصد داشتند با استخدام مردم ساکن در نزدیکی پایگاههای غیرقانونی خود از آن‌ها برای تحقق اهدافشان در سوریه استفاده کنند، اما به دلیل ترس از نفوذ عناصر داعش در بین آن‌ها از این کار منصرف شدند، بنابراین، کارگران سابق (مزدوران) خود که در مناطق "عین العرب" و "منبج" با آن‌ها همکاری داشتند را با عقد قرارداد و حقوق بیشتر به خدمت گرفتند، زیرا به آن‌ها نسبت به سایر ساکنان منطقه اعتماد بیشتری دارند.

به گزارش ایرنا، پیشتر برخی منابع و رسانه‌های محلی از وجود اختلاف بین تروریست‌های مورد حمایت ترکیه و آمریکا در استان حسکه بر سر تقسیم اموال غارت شده بین خود خبر داده‌اند.

دولت سوریه بارها خواستار خروج نیروهای نظامی متجاوز آمریکایی و ترکیه از این کشور شده است که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست وارد این کشور شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها