بیانیه سفارت سوریه در لبنان برای اتباع خود در خارج از کشور

بیانیه سفارت سوریه در لبنان برای اتباع خود در خارج از کشور
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 20:56

سفارت سوریه در بیروت در بیانیه ای آورده است که در راستای عمل به تصمیمات دولت برای مقابله با ویروس کرونا و برای کمک به شهروندان سوری که برای بازگشت به کشور با مشکل مواجه هستند، سفارت سوریه شرایط و دستورات لازم در این خصوص را اعلام می کند و گروههایی را که می توانند به کشور بازگردند، تعیین می کند.

العالم ـ سوریه

در این بیانیه آمده است که گروه نخست شامل سالخوردگان و زنان باردار و بیماران استثنایی و نیز کسانی است که برای انجام ماموریتهایی به خارج از سوریه سفر کردند؛ اما دیگر نتوانستند بازگردند. گروه دوم شهروندانی که اقامت موقت دارند و دانشجویانی که در کشورهای خارجی مقیم هستند. و سوم اتباع سوریه ای که اقامت دائمی دارند؛ اما خواهان بازگشت به کشورشان هستند.

طبق این بیانیه، شرایط لازم برای بازگشت عبارت است از هزینه سفر به عهده خود شهروندان، پایبندی به قرنطینه 14 روزه به محض بازگشت به کشور، تعیین استانی که می خواهند به آن بازگردند.

آنها همچنین باید با رعایت شرایط فوق مشخصات خود از قبیل نام و تاریخ تولد و شماره گذرنامه و محل اقامت فعلی و شماره تماس خود را از طریق ایمیل sy.emb.lb@gmail.com به سفارت سوریه در لبنان ارسال کنند. آنها می بایست تعیین کنند که به کدام یک از گروههای فوق الذکر تعلق دارند به عبارتی دیگر علت بازگشت خود را ذکر کنند.

پربیننده ترین خبرها