به جانبداری از ترامپ؛

دادستان کل آمریکا: از فرمانداران حامی قرنطینه شکایت می‌کنیم

دادستان کل آمریکا: از فرمانداران حامی قرنطینه شکایت می‌کنیم
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 11:36

دادستان کل آمریکا می‌گوید چنانچه تداوم قرنطینه به نقض حقوق شهروندی منجر شود؛ علیه فرماندارانی که اصرار به حفظ محدودیت‌ها دارند؛ اعلام جرم می‌کند.

العالم - آمریکا

به گزارش رویترز، «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا به مناقشه معترضان به قرنطینه و فرمانداران دموکراتی که اصرار به تداوم آن دارند شکل تازه‌ای بخشید و مدعی شد چنانچه به این نتیجه برسد که اقدام این فرمانداران به نقض آزادی‌های شهروندی منجر می‌شود؛ احتمال موضع‌گیری علیه آنها وجود خواهد داشت.

وی افزود: به دقت اقدام فرمانداران را رصد می‌کنیم و به آنها در قبال زیاده‌روی که می‌کنند هشدار می‌دهیم و چنانچه به این روند ادامه دهند، به حمایت از شاکیان برمی‌خیزیم.

گفتنی است در آمریکا هزاران تن از طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار پایان قرنطینه و بازگشایی مشاغل هستند. ترامپ نیز که اقتصاد را برگ برنده خود در انتخابات ۲۰۲۰ می‌داند و از تعطیلی مشاغل راضی نیست، با توئیت‌های خود آنها را به ادامه اعتراضات خیابانی علیه فرمانداران دموکراتی که تداوم قرنطینه را برای ممانعت از شیوع بیماری ضروری می‌دانند؛ ترغیب می‌کند.

در حال حاضر، آمریکا با ۸۱۰ هزار نفر مبتلا، آلوده‌ترین کشور جهان به لحاظ انتشار ویروس کرونا محسوب می‌شود و شمار قربانیان آن به بالغ بر ۴۵ هزار نفر می‌رسد.

مهر

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها