تشکیل جلسه ویدئویی پارلمان انگلیس/ سنتی ۷۰۰ ساله که به بوته فراموشی سپرده شد

تشکیل جلسه ویدئویی پارلمان انگلیس/ سنتی ۷۰۰ ساله که به بوته فراموشی سپرده شد
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 14:54

جلسه امروز پارلمان انگلیس به دلیل محدودیت‌های مرتبط با شیوع کرونا، به شکلی ترکیبی و ویدیوئی برگزار می‌شود.

العالم - اروپا

به نقل از رویترز، وقتی جلسه امروز پارلمان انگلیس به کمک نرم‌افزار ویدئویی «زوم» از راه دور تشکیل شود تا چندین وزیر را مورد پرسش قرار دهد، یک سنت ۷۰۰ ساله در این کشور به بوته فراموشی سپرده خواهد شد.

درحالی‌که انگلیس پنجمین هفته قرنطینه را به دلیل شیوع کرونا پشت سر می‌گذارد و کسب و کارها به حالت تعطیل درآمده اند، تعطیلات مرتبط با عید پاکِ پارلمان انگلیس دیروز به پایان رسید. قرار است نمایندگان پارلمان انگلیس امروز با استفاده از نرم‌افزار ویدئویی «زوم» پرسش‌هایی را از دومنیک راب -- وزیر خارجه این کشور -- مطرح کنند.

در این جلسه، ۵۰ نماینده در محل پارلمان حضور خواهند داشت و ۱۲۰ نماینده از طریق نرم‌افزار «زوم» به آن‌ها ملحق خواهند شد تصاویر این جلسه نیز از صفحات تلویزیونی مجلس انگلیس که بر روی دیوارها نصب شده است پخش خواهد شد.

لیندسی هویل -- رئیس مجلس عوام انگلیس -- که خود در محل مجلس حضور دارد در این خصوص به شبکه اسکای نیوز گفت: «دعا می‌کنیم این روش امروز به خوبی کار کند. این اتفاقی سمبلیک است، اینطور نیست؟ ۷۰۰ سال به یک شکل کار کنید، و ناگهان مجبور شوید از یک پدیده جدید استفاده کنید.»

پس از دومنیک راب -- وزیر خارجه و نماینده تام‌الاختیار بوریس جانسون -- که قرار است به مدت ۴۵ دقیقه شنونده ۵ پرسش باشد، نوبت به مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس می‌رسد تا بیانیه دولت را در واکنش به ویروس کرونا قرائت کند.

پربیننده ترین خبرها