کشته شدن یک فرمانده نیروهای حفتر در حمله به پایگاه «الوطیه»

کشته شدن یک فرمانده نیروهای حفتر در حمله به پایگاه «الوطیه»
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 15:39

برخی منابع لیبیایی از کشته شدن یک فرمانده نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» در جریان حمله هوایی به پایگاه «الوطیه» در غرب این کشور خبر دادند.

العالم - لیبی

منابع لیبیایی گزارش دادند که سرهنگ «عبدالسلام الزنتانی» جانشین فرمانده گردان ۱۳۴ پیاده‌نظام وابسته به نیروهای خلیفه حفتر در حمله هوایی به پایگاه الوطیه در غرب لیبی کشته شد.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، الزنتانی چند روز پیش در جریان حمله پهپادی نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» به پایگاه هوایی الوطیه مورد اصابت ترکش قرار گرفته و زخمی شده بود که سه‌شنبه شب جان باخت.

نیروهای السراج اخیرا حملات خود علیه نیروهای حفتر در غرب لیبی را آغاز کرده‌اند و تا کنون توانسته‌اند اکثر پایگاه‌های استراتژیک را به کنترل خود درآورده و تا مرز تونس پیشروی کنند.

از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱، این کشور تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند.

حفتر با حمایت مصر، امارات و عربستان (و همچنین روسیه و چند کشور غربی) از اواخر فروردین ۱۳۹۸ با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را آغاز کرد اما با مقاومت شدید نیروهای دولت السراج و شبه‌نظامیان متحد با آن مواجه شده و تا به امروز موفق نشده است به داخل شهر نفوذ کند. نیروهای دولت السراج نیز از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردارند.

پربیننده ترین خبرها