وزارت دفاع ترکیه: عملیات‌های برون‌مرزی در سوریه و لیبی ادامه دارد

وزارت دفاع ترکیه: عملیات‌های برون‌مرزی در سوریه و لیبی ادامه دارد
سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 - 14:20

وزارت دفاع ترکیه می‌گوید در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در تمام کشورهای جهان، عملیات‌های نظامی برون‌مرزی این کشور در غرب آسیا و شمال آفریقا ادامه دارد.

العالم - ترکیه

در حالی که دولت ترکیه با بحران شیوع ویروس «کووید۱۹» مواجه بوده و به صدر کشورهای آسیایی با بیشتری میزان مبتلا آمده، اما دست از عملیات‌های نظامی در کشورهای خارجی برنمی‌دارد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، وزارت دفاع ترکیه روز گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات‌های امنیتی و صلح‌بانی آنها در کشورهای سوریه، لیبی و شرق دریای مدیترانه همچنان ادامه دارد.

این وزارتخانه در این بیانیه گفت که در جریان عملیات‌های نظامی برون‌مرزی طی ۱۵ روز اخیر، ۶۳ عنصر تروریستی را از پای درآورده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه با اشاره به از پای درآوردن تعدادی از اعضای شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه، مدعی شد که عزم و جدیت ترکیه در سوریه با هدف تأمین امنیت مرزهای خود، با تمام قدرت پیش می‌رود.

در این بیانیه همچنین آمده است که نظامیان ترکیه و روسیه در تاریخ ۱۵ آوریل، چهارمین دور از گشت‌های نظامی مشترک در شمال غرب سوریه و منطقه ادلب انجام گرفته است.

این وزارتخانه افزود که فعالیت‌های نیروهای مسلح ترکیه در لیبی، مطابق با حقوق به‌رسمیت شناخته شده توسط سازمان ملل برای ارائه حمایت و آموزش به نیروهای دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس و با هدف حفظ تمامیت ارضی و ثبات این کشور ادامه دارد.

اذعان ترکیه به تداوم عملیات‌های برون‌مرزی در حالی است که در تاریخ هجدهم فروردین، وزارت دفاع این کشور گفته بود تحرکات نظامی در سوریه را به دلیل شیوع ویروس کرونا، به حداقل رسانده است.

بر اساس آمار اعلامی وزارت بهداشت ترکیه، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۹۰۹۸۰ نفر و تعداد قربانیان آن نیز به ۲۱۴۰ تن افزایش یافته است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها