سیدحسن نصرالله: با صبر می توانیم بر کرونا و دشمن صهیونیستی پیروز شویم

سیدحسن نصرالله: با صبر می توانیم بر کرونا و دشمن صهیونیستی پیروز شویم
چهارشنبه 3 ارديبهشت 1399 - 22:11

دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت نزدیک شدن به ایام مبارک ماه رمضان چهارشنبه‌شب سخنرانی کرد.

العالم _ لبنان

سیدحسن نصرالله، دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان در ابتدای سخنان خود به مناسبت نزدیک شدن به ایام مبارک ماه رمضان، ضمن تبریک و تهنیت در مورد فضیلت این ماه مبارک و ارزش این ایام در نزد خداوند و پیامبر (ص) سخنرانی کرد.

وی با اشاره به روایاتی از نبی مکرّم اسلام و آیاتی از قرآن تصریح کرد: ماه مبارک رمضان ماهی است که در آن خیر و برکت وجود دارد و گناهان آمرزیده می‌شود. ماه مبارک رمضان ماهی است که بندگان خداوند می‌توانند با بجا آوردن اعمال مستحب در کنار اعمال واجب، ثواب‌ و اجر اعمال خود را دوچندان کنند.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان داشت: ثواب خواندن یک آیه قرآن در ماه رمضان به اندازه ثواب ختم قرآن در ماه‌های دیگر است. روزه نه به نفع خداوند سبحان و تعالی بلکه به نفع دنیا و آخرت بندگان است ما اکنون در زمانی هستیم که تقویت ایمنی بدن مهم است و شواهد علمی وجود دارد که روزه به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند و در پزشکی نیز به این مسئله اشاره شده است.

سیدحسن نصرالله افزود: در میان دوازده ماه سال، این ماه به ماه خدا توصیف شده است، اگر چه همه زمانها و ماهها از آن خداست اما این ماه این ویژگی را دارد که وقتی خداوند آن را به خود منتسب می کند کرامت، قداست، فضیلت، برکت و اهمیت بیشتری بدان می دهد.

وی گفت: همه می‌دانیم که رعایت موارد و توصیه‌های بهداشتی نیازمند صبر است... شکی نیست که موضوع سختی است همانطور که مسائل معیشتی و خورد و خوراک مردم سخت است.

دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کرد: با صبر می‌توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم. با صبر می‌توانیم بر دشمن اسرائیلی غلبه کنیم.

سیدحسن نصرالله بیان داشت: معنای صبر ایستادگی بدون فروپاشی است. عصبانی نشدن و کنترل خود است. روزه، تمرینی سالانه برای تمرین صبر است. صبر کلید پیروزی است.

سید حسن نصرالله اظهارداشت که اوضاع مقابله با شیوع کرونا در لبنان به لطف تلاش‌ها و اقدامات دولت و وزارت بهداشت و رعایت توصیه‌ها از سوی مردم خوب است و باید با صبر و استقامت، به مقررات و توصیه‌ها ادامه داد و کرونا را شکست داد.

وی گفت که کسانی که به دنبال آمرزیده شدن گناهان خود هستند، به تهی‌دستان و افراد نیازمند کمک کنند و به روزه‌داران افطاری دهند ولو مقدار این افطاری کم و حتی ناچیز باشد.

سید حسن نصرالله تصریح کرد که با شیوع کرونا در خیلی از کشورها از جمله لبنان این نگرانی وجود دارد که ادامه شرایط منجر به قحطی و گرسنگی شود و بنابر این باید با تدبیر، امور معیشتی را مدیریت کرد.

پربیننده ترین خبرها