کرونا | تعداد مبتلایان در روسیه از ۶۲ هزار نفر فراتر رفت

کرونا | تعداد مبتلایان در روسیه از ۶۲ هزار نفر فراتر رفت
پنج‌شنبه 4 ارديبهشت 1399 - 14:57

روند ابتلای روزانه به ویروس کرونا در روسیه با افزایش بیش از چهار هزار نفری همچنان صعودی است و تعداد کل مبتلایان در این کشور از شصت‌ودو هزار نفر فراتر رفته است.

العالم - اروپا

شمار مبتلایان ویروس «کووید۱۹» در روسیه و برزیل همچنان رو به افزایش و این در حالی است که دولت‌های آنها برای رفع محدودیت‌های فاصله‌گذاری اجتماعی و از سرگیری فعالیت مشاغل آماده می‌شوند.

مرکز مبارزه با شیوع کرونا در روسیه امروز (پنجشنبه) گزارش داد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۴۷۷۴ مورد جدید ابتلا به این بیماری در روسیه گزارش شده که نسبت به دیروز شاهد کاهش است.

به نوشته وبگاه اطلاع‌رسانی این مرکز، از روز گذشته تا کنون همچنین ۴۲ بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در روسیه به ۶۲۷۷۳ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۵۵۵ تن افزایش پیدا کرد.

نهادهای درمانی روسیه - که یکی از کشورهایی است که بیشترین میزان آزمایش ابتلا به ویروس کرونا را انجام داده‌اند - تا کنون حدود ۲.۴ میلیون تست ابتلا به این بیماری در سراسر این کشور گرفته‌اند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز روز گذشته با بیان اینکه نقطه اوج شیوع ویروس جدید کرونا در این کشور هنوز رخ نداده، گفت وضعیت دشواری پیش روی روسیه است.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت برزیل نیز اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته ۲۸۱۴ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که نسبت به دیروز افزایش داشته است.

به نوشته وبگاه «جی‌وان»، همچنین در این بازه زمانی، ۱۶۳ مبتلا به ویروس کرونا بر اثر شدت بیماری جان باخته‌اند.

بدین ترتیب شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در برزیل به ۴۶۱۸۲ نفر و تعداد کل جان باختگان به ۲۹۲۴ تن افزایش پیدا کرد.

از مکزیک نیز خبر می‌رسد که طی یک روز گذشته آزمایش ابتلای ۱۰۴۳ نفر به ویروس کرونا مثبت اعلام شده است. این برای اولین بار از زمان سرایت این ویروس به مکزیک است که شمار ابتلای روزانه از هزار نفر بیشتر می‌شود.

به نوشته وبگاه «بلومبرگ»، شمار مبتلایان ویروس کووید۱۹ در این کشور به ۱۰۵۴۴ نفر افزایش یافت. همچنین شمار جان‌باختگان این ویروس در مکزیک با افزایش ۱۱۳ نفری، به رقم ۹۷۰ تن رسید.

برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند از دو و نیم میلیون نفر گذشته که سهم قاره اروپا از این میان، بیش از ۱ میلیون نفر یعنی حدود نیمی از تعداد کل مبتلایان در جهان است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها